-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ansiktsløftningens sanne ansikt
Bare tre år etter introduksjonen er Toyota Auris her med nytt ansikt. Det er nettopp på fronten du ser forskjellen – men ellers er mange detaljer endret til det bedre.
Først publisert i Bil nr 5-2010.
Da Auris ble lansert for tre år siden, som erstatter for Corolla, skrev vi:
"De som har ventet på noe helt nytt fra Toyotas side, blir skuffet. Den typiske Corolla-kunde derimot, som er meget tilfreds med en pålitelig bil med et noe anonymt utseende, vil trykke Auris til sitt bryst.".
Når Auris allerede nå har fått en oppgradering, er det både for å løfte bilens image et hakk og for å bringe motorprogrammet opp på et nivå som er i samsvar med kommende EU-krav på utslippssiden.
Nye lykter
Den mest synlige endringen på den nye fronten er grillen som nå viser slektskapet med Avensis.
Ettersom frontlyktene har fått en litt annen form enn før, er også panseret endret tilsvarende.
Baklyktene er også nye, men her er det bare innholdet som er nytt, formen på baklyktene er akkurat som før – og dermed er også bakluka uendret.
Innvendig ser vi at rattet er nytt, det er hentet fra iQ, og har flat bunn slik som på Golf GTI.
En detalj på rattet har fått bedre funksjon, ved at knappene for reguleringen av radiovolumet er flyttet over hverandre. Dermed er de blitt lettere og mer logiske å betjene enn tidligere, da de sto ved siden av hverandre.
I interiøret ser vi ellers at nedre del av midtkonsollen har fått ny utforming, samtidig som håndbrekkhendelen er ny.
Dermed er det blitt enklere å betjene håndbrekket, og ikke minst har girspaken blitt flyttet et par centimeter lavere. Det var nemlig et ankepunkt tidligere, at girspaken var plassert i høyeste laget for personer under 165 cm.
Generelt er det blitt bedre kvalitetsfølelse i førermiljøet, men overflatene preges fortsatt av mye hardplast.
LES VIDERE: