-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Bentley og Pop Art – 35 år for sent
Utrolig at det ikke går an å være mer original. I 1975 ble Art Cars lansert. Nå kommer Bentley etter.

Nederst nede på Champs Elysées finner du et palass som inneholder et auksjonshus jeg ofte har skrevet om. En av partnerne der heter Hervé Poulain.
Ikke bare kjørte han Le Mans og solgte noen av de beste bilene i universet gjennom sin auksjonsforretning – han var ikke helt ukjent med kunst heller.
Først ba han sin gode venn, Alexander Calder, bruke den bilen Poulain skulle kjøre Le Mans 1975 med, en BMW 3,0 CLS, som et lerret. Etter det ble det mange flere.
Frank Stella, Roy Lichtenstein og Andy Warhol var blant de tidlige – da han dekorterte M1-modellene fikk man fanget et av de få eksemplene hvor Andy Warhol selv førte en meget kompetent pensel.
Det er mulig det er urettferdig å si at ideen er brukt opp nå – for ideen med å male bilder på lerret er jo slett ikke brukt opp.
Men det virker allikevel litt i forgårs når Bentley lager litt ball av at Romero Britto, en pop-artist fra Brasil, har utstyrt en Continental GT som underlag for noe Woodstock-type Flower Power-aktig.
Han er en kunstner som jobber for å få folk til å smile, forteller Bentley i pressemeldingen sin. Dersom du går inn på han egen ganske selvopptatte hjemmeside (det er vel det hjemmesider er til for?) www.britto.com kan du selv sjekke om det er smile- eller gjespe-musklene du bruker mest.
Du kan forresten sjekke ut kunstverket selv. I kjelleren på det store VW-Gruppe-anlegget i Berlin, AutomobilForum Unter den Linden, har de stadig kunstutstillinger.
Fra førstkommende fredag og et stykke ut i september, heter utstillingen ”Come to my World” og viser malerier og skulpturer av – nettopp – Romero Britto med – nettopp – denne Bentleyen som sentrum.
Dessuten, for de av dere som ikke kan styre dere, vil det bli innrettet en spesiell Britto-shop der også, med salg av utvalgte små kunstverk, plakater, reproduksjoner ”og andre fan-artikler”.
Selv tror jeg heller jeg går tilbake og repeterer BMWs lange serie av de originale Art Cars, for eksempel på www.bmwdrives.com/bmw-artcars.php