-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Bruktbilselger
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Møller Bil Etterstad:
Markedssjef
-
Bilia Norge AS:
Periodisk kjøretøykontrollør, (PKK) BMW Drammen
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
DRIVE Mobility AS:
Daglig leder
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Opplysningsrådet for Veitrafikken:
Administrerende direktør
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Bruktbilselger
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Bentley og Pop Art – 35 år for sent
Utrolig at det ikke går an å være mer original. I 1975 ble Art Cars lansert. Nå kommer Bentley etter.

Nederst nede på Champs Elysées finner du et palass som inneholder et auksjonshus jeg ofte har skrevet om. En av partnerne der heter Hervé Poulain.
Ikke bare kjørte han Le Mans og solgte noen av de beste bilene i universet gjennom sin auksjonsforretning – han var ikke helt ukjent med kunst heller.
Først ba han sin gode venn, Alexander Calder, bruke den bilen Poulain skulle kjøre Le Mans 1975 med, en BMW 3,0 CLS, som et lerret. Etter det ble det mange flere.
Frank Stella, Roy Lichtenstein og Andy Warhol var blant de tidlige – da han dekorterte M1-modellene fikk man fanget et av de få eksemplene hvor Andy Warhol selv førte en meget kompetent pensel.
Det er mulig det er urettferdig å si at ideen er brukt opp nå – for ideen med å male bilder på lerret er jo slett ikke brukt opp.
Men det virker allikevel litt i forgårs når Bentley lager litt ball av at Romero Britto, en pop-artist fra Brasil, har utstyrt en Continental GT som underlag for noe Woodstock-type Flower Power-aktig.
Han er en kunstner som jobber for å få folk til å smile, forteller Bentley i pressemeldingen sin. Dersom du går inn på han egen ganske selvopptatte hjemmeside (det er vel det hjemmesider er til for?) www.britto.com kan du selv sjekke om det er smile- eller gjespe-musklene du bruker mest.
Du kan forresten sjekke ut kunstverket selv. I kjelleren på det store VW-Gruppe-anlegget i Berlin, AutomobilForum Unter den Linden, har de stadig kunstutstillinger.
Fra førstkommende fredag og et stykke ut i september, heter utstillingen ”Come to my World” og viser malerier og skulpturer av – nettopp – Romero Britto med – nettopp – denne Bentleyen som sentrum.
Dessuten, for de av dere som ikke kan styre dere, vil det bli innrettet en spesiell Britto-shop der også, med salg av utvalgte små kunstverk, plakater, reproduksjoner ”og andre fan-artikler”.
Selv tror jeg heller jeg går tilbake og repeterer BMWs lange serie av de originale Art Cars, for eksempel på www.bmwdrives.com/bmw-artcars.php