-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Siste vers for Arnage
Bentley har fått mye ros for sine Continental-modeller, men for mange er den tradisjonsrike briten synonymt med luksuriøse Arnage. Nå synger den på siste vers.
Finale
Når man kaller en spesialmodell for Final Series, er det vanskelig å misforstå at det nå går mot graven for den 10 år gamle luksusbilen. Modellen debuterer i Paris neste uke og skal bygges i et eksklusivt opplag på 150 eksemplarer.
Under det lange panseret sitter Bentleys 6,75-liters twinturbo V8 som varter opp med 500 hk og et dreiemoment på 1000 Newtonmeter. Selv om denne konstruksjonen kan markere sitt 50-årsjubileum i år, er den jevnlig oppdatert for å tilfredsstille stadig strengere krav.
Sprek og raffinert
I følge Bentley skal Final Series kombinere ytelsene til Arnage T med raffinementet i R-modellen.
I tillegg har den fått en del spesialiteter som et barskap med stållerke og et par shotteglass, samt fire paraplyer i kofferten.
Vi kunne selvsagt fortsatt listen over eksklusive detaljer, men vi regner med at de 150 som skaffer seg et av eksemplarene i Final Series vet å få med nødvendig utstyr når de spekker biler sin.
Bentley er selvsagt sparsomme med opplysninger om en etterfølger til Arnage, men de røper forsiktig at de er godt i gang med planleggingen av noe som kan bli enda mer luksuriøst enn Arnage. Det kan høres ut som noe i samme gate som Rolls-Royce Phantom.