-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
En laaaaang brite
Bentley forbereder en facelift på stor-sedanen Mulsanne. Med den kommer også en større utgave – en stor-stor-sedan.
Bentley forbereder seg i disse dager på salgsstart av den nye ultraluksus-SUV-en Bentayga.
Bentayga ble lansert på Frankfurt-messen tidligere i høst, og vi kan forvente at flere av detaljene til den svære SUV-en også blir å finne på den lett oppdaterte Mulsanne.
For eksempel frontlyktene.
Mulsanne får en ansiktsløftning i ordets rette forstand; lyktene flyttes lengre opp på skjermene, og de ytterste lyktene blir LED-ringer.
I midten av LED-ringene sitter et deksel lakkert i bilens farge, som lekkert nok inneholder lyktespylerne.
Djevelen ligger i detaljene, og Bentley vet hvor han bor.
Utvendig er det ellers lite nytt å spore i den lille oppdateringen av den store bilen.
Innvendig er det mer usikkert hva vi kan forvente.
Bentayga har nok lånt ut noen detaljer her også – oppgradert infotainmentanlegg, for eksempel.
Motorutvalget blir som før; en 6,75-liters V8-motor. Standardutgaven har 512 hestekrefter, og Speed-utgaven 537 – begge med over 1000 Newtonmeter dreiemoment!
En liten økning i effekten kan være mulig, men viktigere er det nok at forbruket forventes å synke noen hakk.
342 gram CO2 per kilometer kan få hvem som helst til å rynke på nesen.
Men Bentley nøyer seg ikke med en vanlig facelift.
De tester nå også en strukket utgave av Mulsanne, med ekstra akselavstand. Foreløpig heter bilen bare Mulsanne LWB (long wheel base), men det kan endre seg til lansering.
Lengden vokser nok med 20-25 centimeter, perfekt for de som synes 5,58 meter bil ikke er nok i utgangspunktet …
Det sies at LWB-utgaven i første omgang kun skal selges i Kina, og ikke i Europa og USA.
Det er jo synd. Det er akkurat denne bilen jeg kunne tenkt meg å bruke til butikken hver dag.
Motorene fra den, eh, vanlige Mulsanne blir også å finne i LWB-utgaven.
Selv kinesiske baksetesjåfører klarer seg nok med 537 hestekrefter.