-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Land Cruiser i ny drakt
Toyota Land Cruiser er fortsatt bygget på den velkjente rammestrukturen, men under det nye skallet finner vi en rekke teknologinyheter.
En ny generasjon Land Cruiser, den fjerde i rekken, har sin publikumsdebut i Frankfurt i morgen (tirsdag).
Mer markerte karosserilinjer kjennertegner nykommeren som har fått utvendig lengde økt med 4 cm, mens akselavstanden er uforandret. Bilen leveres med enten fem eller syv seter.
I Japan er det to bensinmotorer, med henholdsvis 2,7-liters og 4,0-liters volum som er valgmulighetene under panseret.
LES: Vår prøvekjøring av Land Cruiser V8
Det europeiske markedet får imidlertid en 3,0-liters dieselmotor av common rail-typen som er kombinert med femtrinns automat og byr på 171 hk ved 3400 o/min. Dreiemomentet ligger på 410 Nm over et turtallsområde fra 1600 til 2800 o/min.
Fortsatt ramme
Sammenlignet med forgjengeren har den nye Land Crusiers ramme- og karosseristruktur blitt 11 prosent stivere. Samtidig har offroad-egenskapene fått et løft, både i form av moderne elektronikk og modifiserte hjuloppheng.
For de som vil ha full kontroll i terrenget, leveres bilen med ”Multi-terrain Monitor”, hvor kameraer gir vidvinkel-informasjon til føreren fra fronten, sidene og bak.
I standardutgave leveres bilen med 17-tommers hjul, stabilitetskontroll, Downhill Assist Control, Hill-start Assist, syv kollisjonsputer, klimaanlegg og cruise control. Den er ventet til Norge helt på slutten av året.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT