-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
USA-salg fortsetter å øke
Etter april begynner industrien å snakke om et årsresultat på 17 millioner biler i USA. Det vil i praksis si: Glem krisemeldinger, glem 11. september, vi er på vei mot et nytt topp-år.

For Ford er det først og fremst flåtekjøperne som svikter, til den gruppen gikk det 24% færre biler nå, men et lite lyspunkt er det at både Jaguar og Land Rover viser solid økning.
Egentlig kan alle importbilene fremdeles fortelle om solid fremgang, selv om import-lederen Toyota (som vel snart må regnes som en amerikansk produsent) måtte nøye seg med en fremgang på 0,3 prosent denne måneden.
Skrekkscenariet som har vært tegnet, med fallende marginer og ikke muligheter for å tjene penger, ser jo også ut til å være fullstendig feil. GM – som leder priskrigen og som har stått i spissen for 0-prosent finansiering - kunne fortelle at de tjente 791 millioner dollars i første kvartal. Når de har incentiver som gjennomsnittlig er verd 2.100 dollars pr. bil – og allikevel tjener både de og forhandlerne penger, forteller det litt om hvilke marginer som virkelig finnes på dette markedet.
Fremgangen i bilsalget er viktig for oss alle. Bilsalg står for 20% av detaljomsetningen i USA og reflekterer i stor grad stemningen i amerikansk økonomi. Og, like det eller ei, vi er fremdeles ganske avhengig av at det går godt med den.