-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Snart oppgraderes Kona
Et snaut år etter at leveringen startet, sender Hyundai ut melding om at Kona oppgraderes.
Flesteparten som har bestilt Kona Electric må fortsatt smøre seg med en god porsjon tålmodighet. Kanskje er det da positivt å få vite at bilen i mellomtiden oppgraderes?
Hyundai har truffet spikeren på hodet med Kona Electric, i alle fall i elbilhungrige Norge. Men de påstår den er godt mottatt i andre europeiske markeder også. Lang rekkevidde, praktiske egenskaper og overkommelig pris er viktige suksessfaktorer.
Nå forteller Hyundai at de foretar viktige oppgraderinger av bilen når leveringen av 2020-modellen starter utpå høsten.
Bilen får da en kraftigere ombord-lader som reduserer ladetiden med inntil 23 prosent. Gjennom å erstatte dagens 7.2kW-enfas lader med en 11kW-trefaslader, reduseres ladetiden fra minimum 9 timer og 35 minutter, til minimum 7 timer og 25 minutter.
I tillegg får bilen Hyundais helt nye infotainment-system med 10,25’’ skjerm, som har full støtte for telemetri med Blue Link og eCall – noe som muliggjør styring av klimaanlegg og dørlåser fra smarttelefonen.
Kona Electric-eiere vil i tillegg kunne starte og stoppe motoren fra appen. Man kan også sjekke batteristatusen fra smarttelefonen sin, så vel som å styre lading og eventuelle planlagte ladeperioder.
Nye Kona Electric er Hyundais andre modell som lanseres med eCall, og følger dermed nye Ioniq Electric. Nødanropssystemet eCall sørger for at bilen automatisk ringer 112 om airbagene løses ut.
I tillegg til disse tjenestene er LIVE services inkludert i biler med navigasjonssystem – noe som medfører at man alltid har tilgang til oppdatert informasjon om ladepunkter og ladestasjoner, trafikk, fotobokser, parkering, forhandlere i nærheten, vær, samt live interessepunktsøk.
Oppgraderingene vil ifølge Hyundai Norge medføre en prisøkning som foreløpig ikke er kjent. Kunder som allerede har lagt inn ordre på dagens Kona Electric vil i utgangspunktet få levert bilen de har bestilt.
Mer informasjon og priser er ventet sommeren 2019.