-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Dakar-Peugeot uten Peugeot
Peugeot vant Dakar i år. Men kommer ikke til å gjenta suksessen. Allikevel kan det godt være at en Peugeot vinner.
Det hadde vært synd om Peugeot trakk seg fra sporten og sendte de mektige 3008 DKR Maxi på dynga.
Det kommer ikke til å skje, tre av dem er kjøpt av et fransk rally-lag som heter Easy Rally. I tillegg til tre av Peugeot-bilene har de kjøpt to Mercedes Viano og en stor MAN som skal brukes som servicebiler – og «tonnevis av deler».
Mekanikerne skal læres opp av Peugeot. Noen av de gamle fabrikkfolkene går faktisk over til det nye laget. Det hele, bil og service, er beregnet på utleie, så de har ingen førere selv.
Det første løpet de skal delta i er Silkeveien-rallyet, fra Kina til Russland i juni.
Men lenge før det skal en annen av det originale 3008 DKR i sving.
På tross av at fabrikken er ute nå, blir det Dakar på i hvert fall en av dem i 2019 også.
Det er den gamle reven, Sebastien Loeb, som har funnet en bil som han har meldt på, med Red Bull som sponsor. Like greit det – så slipper de å dekorere den på nytt.
Loeb kjørte Peugeot i årets utgave også, og lå som nummer to da de måtte bryte på den tøffe SS5. Carlos Sainz og Lucas Cruz brøt imidlertid ikke, og brakte sin 3008 inn på førsteplassen.
Loeb tar med seg annenføreren sin, Daniel Elena igjen, og kommer garantert til å kjøre for å vinne. Akkurat som han gjorde i årets løp.
Han har ikke sagt noe om hva som skjer videre med denne bilen, men 44-åringen forsikrer at denne gangen starter han uten noe slags press, «jeg skal først og fremst ha det moro», sier han.
Og han vil sikkert gjerne ha en stor pokal også.