-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Stats-støttet Toyota F1?
Et japansk blad har kommet med en ganske morsom observasjon. Samme dag som Toyota presenterte sine bilsportsplaner i Tokyo, lanserte det LiberalDemokratiske partiet sin parlamentariske føderasjon for fremme av motorsport. Sammenheng?

Hvor meget det er av konspiratorisk tankegang her aner vi ikke, men argumentasjonen er som følger: Tidligere, når man har snakket motorsport, to eller fire hjul, i Japan, er det alltid Honda som har vaket i horisonten. Honda er på mange måter synonymt med japansk motorsport. Lange tradisjoner, mye heder, og en sterk operatør hjemme, blant annet ved å eie og drive både Suzuka- og Motegi-banene. Og de har alltid klart seg bra på egen hånd.
De har helt åpenbart ikke hatt spesielt behov for å øke publikums oppmerksomhet mot motorsportens gode sider, samtidig som man skal arbeide for å fjerne noen av de mest restriktive kravene og reglene som omgir sporten slik formålene med denne nye parlamentariske føderasjonen skal være.
Men så kommer Toyota og forteller hva de har tenkt å bedrive innen motorsport, og samme dag dukker det plutselig opp regjeringskrefter som skal gjøre det enklere for dem å komme seg opp og frem.
Det kan da umulig være tilfeldigheter, antyder bladet.
Toyota skal nok klare seg. Skal vi bare føye til, at i tillegg til å fortelle at den 23. mars skal Toyota begynne testing med sin virkelig Formel 1 bil, som skal være klar til neste sesong. Til nå har de begrenset testingen til å legge komponenter, først og fremst motor og transmisjon, inn i de gamle TS 020 Le Mans bilene, og la Allan McNish og Mika Salo banke rundt i dem.
Men det er først neste år satsingen blir på Grand Prix-løp, i år skal man opprettholde fokus på CART, og fortsette den positive innsatsen i Japans GT- og F3-virksomhet.
Med eller uten statlig støtte, skulle vi tro.