-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Petter Solbergs nye rallycrossliv
På rekordtid er Petter Solbergs (38) unike karbonbil for rallycross kommet til verden. Nordmannens team har jobbet døgnet rundt i to uker for å rekke sesongens første EM-runde i England i påskehelgen.

Fortsatt gjenstår viktige hindre før ”uhyret” i karbon blir i stand til å hamle opp med EM-feltet. Sent mandag ble bilen sendt fra Petter Solberg RX Teams base i svenske Torsby til testkjøring utenfor Paris. Da var det gått to uker og en dag siden byggestart.
- Teamet har stått på døgnet rundt i to uker, og vi har knapt nok sovet. Nå venter to heldagstester i Frankrike. Det blir helt avgjørende å få satt opp bilen slik vi ønsker den før løpene kommende helg, mener Solberg.
Etter at chassiset og sikkerhetsburet ble levert av Ingvar Gunnarsson Motorsport i Sverige, har Solbergs sjefsingeniør, Simon Levett, ledet byggingen av bilen sammen med Petter Solberg selv.
Unike spesialdeler er blitt laget og sendt verden over, og på veien er en lang rekke helt nye løsninger funnet opp.
– Karosseriet er laget av karbon, og vi har brukt lettmetall i størst mulig grad rundt i bilen. Alt er unikt og må tilpasses akkurat denne ene bilen, og slikt tar også tid. Med Simon Levett og mekaniker Ole Johan Rustad i spissen, har teamet vært enestående, mener Solberg, som har fått det britiske motorgeniet Julian Godfrey til å lage den snaut 600 hestekrefter spreke motoren.
Rallycrossbanen Circuit de l'Ouest Parisien vest for Paris er valgt som teststed denne uken. Når testingen er omme torsdag, har Solberg og co. kun tre timers reisevei til franske Calais og fergen over til engelske Dover.
Sesongens første EM-runde finner sted i på Lydden Hill i Wootton, mellom Dover og Canterbury i Kent, kommende søndag og mandag. Solberg har aldri før deltatt i største klasse i rallycross.
Øvrige nordmenn i startfeltet blir storebror Henning (40), Knut Ove Børseth (36), Andreas Bakkerud (21), Mats Lysen (21) og Alexander Hvaal (20).