-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
F1: Silly Season – Coulthard på plass
Mens ryktene svirrer vilt om hvem som kjører hva neste sesong, har i alle fall to førere sikret seg plass allerede nå. Det ble i dag klart at både David Coulthard og Mika Häkkinen fortsetter i McLaren minst ett år til.

Sir Frank Williams (Buttons teamsjef som ble adlet for et par år siden) har nemlig kontrakt med minimum tre andre førere foran neste sesong, og da er det viktig å stokke kortene riktig for å få kabalen til å gå opp. Det sterkeste kortet (ifølge Sir Frank Williams) er nok puertorikanske Juan Pablo Montoya. Montoya er under en langsiktig kontrakt med Williams etter at han vant Formel 3000 mesterskapet for to år siden, derfra gikk turen over Atlanteren til Williams gode venn Chip Ganassi som driver et CART-team der borte. Det gikk ikke verre enn at Montoya i sin debutsesong vant CART-serien Over there, og i år har puertoricaneren kronet verket med å vinne legendariske Indy 500, også det i første forsøk. Verdens beste racerfører kalte teamsjefen, Chip Ganassi ham etter den bragden. (tøff uttalelse siden han fortsatt ikke har møtt Schumacher i noe løp, så vidt meg bekjent)
Nå har det seg slik at den samme Frank Williams har lovet Ganassi at Montoya skal bli i statene i tre år, altså ut neste sesong. Han sendte, ifølge seg selv, en forespørsel med bønn om Montoya kunne fristilles etter nåværende sesong for å komme tilbake til Europa og Formel 1, men Ganassi ønsker visstnok å beholde 24-åringen ut kontraktperioden. Så da er kanskje nok et problem løst, ifølge ryktene er Button uvanlig blid i Frankrike i kveld, noe som kanskje tyder på at han har fått signaler om at fremtiden hos hans favoritt-team ikke er like usikker som den har vært de siste månedene.
Men dersom Button ikke skulle beholde sitt sete i Williams (han har visstnok full støtte fra BMW-sjef Gerhard Berger og Teknisk Direktør og partner i Williams, Patrick Head), mangler det ikke på andre tilbud. Harald Huysman bekrefter at de under Canada Grand Prix hadde samtaler med minst to andre team, et som begynner på J (red.anm. Jordan / Jaguar) og et som begynner på B (red.anm. BAR/Benetton), noe som stemmer med ryktebørsen for øvrig. I tillegg er Jenson assosiert med både Sauber og Prost samt det amerikanske CART-teamet Ganassi. Uansett, jobb i Williams eller ei, Jenson Button blir ikke arbeidsledig neste år.
En annen fører som har frekventert ryktelistene er tidligere verdensmester Jacques Villeneuve. En tid var han godt plassert i Benetton teamet (som er overtatt av Renault), men de siste spekulasjoner, etter at han har vært koblet til McLaren, Jaguar, Jordan m.fl., går ut på at Villeneuve fortsetter i BAR også 2001-sesongen (det hjelper vel litt på lønnsnivået å vise at du er pop!!).
Blant de førere som synes sikre på å bli byttet ut foran neste sesong er Alez Wurz (Benetton) og Johnny Herbert (Jaguar) som begge har hatt problemer med å matche sine teamkolleger i år. I tillegg, fortelles det, er finske Mika Salo ønsket i Toyota teamet som gjør sin F!-entre i 2002. Og med 22 F1-seter fordelt på noen tusen rekrutter mangler det ikke på de som gjerne tar imot et sete i F1 neste år. Blant de heteste navn av nykommere er Pizzonia og Schekter som begge kjører den britiske F3-serien. Heller ikke i år finner vi nordmenn blant de heteste kandidatene for et F1-sete, men en dag
Av Terje Ringen – Bilnorge.no