-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Formel 1: Silly season
En av de førere som har florert hyppigst på ryktebørsen i F1 de siste månedene er verdensmesteren fra 1997, canadiske Jacques Villeneuve. Nå er han plassert for de neste tre årene og det vil nok gjøre at en del andre brikker også faller på plass.

Selv om mange førere har kontrakter for lengere perioder er det ofte en opsjon på teamenes side til å benytte føreren eller ikke. Det er blant annet tilfelle med 20-årige Jenson Button som har norske Harald Huysman som sin manager. Button er på en 5-årskontrakt med Williams Team, men dersom Williams foretrekker å ikke benytte den unge britens tjenester neste år kan de rett og slett fristille ham fra avtalen. Eller, som også er vanlig og i dette tilfellet sannsynlig, de kan velge å leie ham bort til et annet team for en gitt periode.
I skrivende stund er det få som kan si hvor de forskjellige førerne hopper neste år. Som nevnt har det vært mye spekulasjoner rundt Jacques Villeneuve som av mange regnes som en av de få førerne som kan tukte Michael Schumacher. I den siste perioden har de fleste spekulasjoner gått ut på at den tidligere verdensmesteren er møkka lei BAR-teamet og deres miserable resultater (0 poeng i 1999) og skulle kjøre for Benetton neste år. Men mandag ble det kjent at Villeneuve har signert en treårskontrakt med BAR-teamet hvor han oppholder seg på andre sesong. Om det er pengene (det ryktes at han kommer til å tjene 170 millioner kroner i året) eller løfter om bedre motor og bil fra Honda som er utslagsgivende blir bare spekulasjoner.
Av andre førere som er plassert neste år er Mika Häkkinen og David Coulthard som begge fortsetter i McLaren teamet. I Ferrari vil også begge førerne, Michael Schumacher og Rubens Barrichello fortsette minst en sesong til. I Willams teamet er Ralf Schumacher under kontrakt for 2001, mens Jenson Button etter all sannsynlighet blir erstattet av colombianeren Juan Pablo Montoya som i år deltar i det amerikanske CART-mesterskapet, en serie han vant i 1999.
Vi er forsiktige med å ta ting for gitt selv om førere er under kontrakt, men sannsynlighetn er også stor for at begge Jordan-førerne, Heinz-Harald Frentzen og Jarno Trulli fortsetter sammen neste år. Jean Alesi, som med sine 36 år er den eldste i feltet, har dessuten uttalt at han ønsker å kjøre for sin gode venn Alain Prost så lenge han klarer å henge med i F1-sirkuset. Her kan det nok bli et spørsmål om hvem av de to som henger med lengst, for Prost-teamet sliter med stor motgang, de mister etter all sannsynlighet både sine Peugeot motorer og et par av sine viktigste sponsorer neste år. Resultatet kan bli at den firdoble verdensmesteren velger å selge teamet sitt, og ut fra den trenden vi har opplevd de siste årene er det nok mer enn en av bilgigantene som kan tenke seg å tilby ham noen franc for teamet.
Og hva så med Jenson Button? Sannsynligheten for at han ramler ut av F1 neste sesong er lav. På ryktebørsen er han den som florerer på flest steder. Det er fortsatt en mulighet, selv om den synes nærmest mikroskopisk, for at han fortsetter i Williams. Mest sannsynlig går han til Benetton for å overta plassen til Alexander Wurz som har hatt en håpløs sesong der. Ellers har han vært nevnt i sammenheng med både Jordan, Jaguar, BAR og Sauber. Etter det talentet 20-åringen har vist i sin debutsesong er vi sikre på at han kjører Formel 1 også i 2001-sesongen.
Av Terje Ringen – Bilnorge.no