-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Roger Moen klar for comeback
Etter et opphold på nesten to år, er Roger Moen fra Fetsund klar for nye fighter innen asfaltracing. Denne gang i Swedish Touring Car Championship. Førstkommende helg stiller han til start i en Peugeot 406 Coupe på Falkenberg. Der møter blant annet Tommy Rustad.


Han har imidlertid aldri lagt hjelm og kjørehansker på hylla, og er nå klar for nye fighter i en Peugeot 406 Coupe. Satsingen i STCC skjer i samarbeid med engelske Vic Lee, som i mange år har hatt ansvaret for Peugeot sine biler i engelske racingserier. Bilen han skal kjøre kommer opprinnelig fra BTCC, og Roger vil derfor få de samme vekttillegg og turtallsbegrensninger som Tommy Rustad har fått.
Når han nå starter så sent i sesongen, velger Roger Moen å kalle det en tidlig start på neste sesong. Da er målsettingen å bygge en bil etter STCC-reglementet.
- Det er en glimrende måte å komme i gang igjen på, og på denne måten får jeg lært meg de nye banene foran neste år, sier Roger Moen, som slett ikke er begeistret over handikappet Tommy Rustad og han selv blir ilagt.
- Så du gjør deg ingen forhåpninger om å vinne?
- Nei, så ærlig må en faktisk være, sier Roger. Vi prøvde oss forrige uke når jeg var i England for å teste, og med turtallsbegrensningen utgjør det ett sekund pr runde. Så den første fighten jeg må ta, blir vel med teknisk kontrollant, sier han videre.
- Hvordan?
- Tommy og jeg må jo bare prøve å overbevise dem om at de straffer oss vel hardt fordi vi kjører biler fra fjorårets BTCC, sier Roger og fortsetter. - Under forrige helgs runde i ETCC på Donington i England, hadde disse bilene bedre rundetider enn under fjorårets BTCC-runde. Det forteller jo at det har vært en viss utvikling i bilene som går i ETCC og STCC, sier Roger Moen.
Men, uansett vekttillegg og turtallsbegrensninger ser Roger Moen på dette som en viktig del av forberedelsene til neste år.
- Det er viktig å få litt tid til å bygge opp et nytt team, sier Roger. Det er Vic Lee som skal drifte Rogers bil i år. Og selv om han er travelt opptatt i England med BTCC, kommer Vic Lee selv til å være tilstede under rundene i STCC, sammen med to teknikere og en dataingeniør.
Og Roger gleder seg til å komme i gang igjen.
- Ja, dette blir både spennende og morsomt. STCC har utviklet seg til å bli en prestisjefylt serie med høy standard, så jeg gleder meg, sier han.
Søndag stiller han på startstreken sammen med Tommy Rustad for å forsvare Norges farger. Og som ikke det var nok skal han i tillegg ha ansvaret for Petter Granlunds deltakelse i Volvo S60 Challange. Det blir en travel helg.