-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Konklusjon
Det er ikke lett å velge mellom disse bilene, og testlaget ble egentlig aldri enig med seg selv om hvilken som skulle få plass i garasjen.
Begge testbilene har god komfort, og kvalitet for finish er på samme nivå. Vårt valg er derfor i stor grad basert på følelser. Primeras sportslige kjøreegenskaper er svært tiltalende, og testlaget falt også for dens noe spenstigere design.
Motormessig er det derimot ingen tvil om hvilken som er spenstigst. Carisma-motoren er vesentlig kvikkere samtidig som den gir deg muligheten til å kjøre svært så bensingjerrig. Og med et lett og kvikt gearskift er Carisma en fryd for den som liker å bruke motorens turtallsområde aktivt.
Egentlig er det en bil med Primeras kjøreegenskaper og Carismas motor og gearkasse vi leter etter.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data