-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Alfa Romeo Giulietta QV
Det hyler i dekk og skinner i brede smil – årets store GTI-test leverte varene og avslørte forskjellene.
- Innledning
Quadrifoglio Verde betyr ganske enkelt grønn firkløver på italiensk og har vært en leverandør av gledelige toppmodeller fra det italienske merket gjennom mange år.
235 hestekrefter fra den 1745 kubikk store turbomotoren gjør at den ved første øyekast kan fremstå som en klar parallell til Golf GTI.
Noen runder på banen, og ikke minst på veien, viser at det faktisk er en feilvurdering. DNAet i Giulietta QV har nemlig mer til felles med det klassiske Grand Turismo-begrepet enn de heite kombiene som er bygget for å kastes rundt Vålerbanen.
1750, som motoren kalles selv om den mangler de siste fem kubikkcentimeterne, våkner nemlig først og fremst til live når du har litt fart på bilen. Målingene våre viser at denne bilen er svært rask fra 60 til 100 selv om den ikke kjennes like rask som Ford og Volkswagen.
Til banekjøring blir den litt i mykeste laget, den blir heller litt løs i hekken enn at den understyrer – det liker jo gjerne den, noe over gjennomsnittet, aktive sjåfør. Skulle du finne på noe dumt fungerer ESP-systemet slik det skal, men med en forsiktig inngripen.
Utseendemessig er Alfa Romeo som vanlig i tet – selv om den var et brudd med den skarpe designen vi elsket på 159, og hentet sine linjer mer fra superbilen 8C.
På minussiden vender vi nok en gang tilbake til sittekomfort og innvendig plass. Forsetene er rett og slett ikke gode nok, og ingen av de syv i testteamet klarte å finne en virkelig god sittestilling. Bakseteplassen er også svært begrenset, faktisk er det ikke større takhøyde bak her, enn det er i en GT86 og BRZ.
LES VIDERE:
- Innledning
- Alfa Romeo Giulietta QV
- Ford Focus ST
- Volkswagen Golf GTI
- Hyundai Veloster Turbo
- Nissan Juke Nismo
- Subaru BRZ og Toyota GT86
- Testvurdering og poeng Alfa Romeo Giulietta QV
- Testvurdering og poeng Ford Focus ST
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf GTI
- Testvurdering og poeng Hyundai Veloster Turbo
- Testvurdering og poeng Nissan Juke Nismo
- Testvurdering og poeng Subaru BRZ
- Testvurdering og poeng Toyota GT86