-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Folkets favoritter - Del 4
Når en ny Opel Astra melder seg til tjeneste, er det to andre tyskere som er naturlige og etablerte konkurrenter
Løpende utvikling
Noen vil savne Toyota Auris i denne testen.
Den er en naturlig makker til de fire testbilene, men vi valgte den bort denne gang fordi en «ny» utgave er på vei, det vil si at den kommer med ansiktsløfting i løpet av noen få uker.
Det samme valget kunne vi gjort når det gjelder Ford Focus, for i denne testen kjører vi første generasjon av ECOnetic-utgaven, mens generasjon to er på vei inn på det norske markedet i disse dager.
Det er en markert forskjell i utslippstallene på de to ECOnetic-utgavene, for vår testbil har et CO2-tall på 114 g/km, mens nykommeren kan vise til 99 g/km, noe som også gir seg utslag på prisen i form av lavere avgift.
Da vi testet gammel mot ny Golf (det vil si generasjon 5 mot 6) i Bil nr 1/2009, skrev vi at «Golf i ny drakt har løftet seg med hensyn til sikkerhet, komfort og utstyr, og har sånn sett tatt igjen forspranget som mange av konkurrentene har skaffet seg gjennom nye utgaver i løpet av Golfens femte generasjon».
Det samme kan vi nå si om Astra, den har tatt igjen forspranget til konkurrentene.
I øyeblikket, inntil for eksempel den nye Ford Focus er på plass, setter den en ny standard i kompaktklassen når det gjelder kvalitetspreg, utstyrsmuligheter og pakkeløsninger.