-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Folkets favoritter - Del 4
Når en ny Opel Astra melder seg til tjeneste, er det to andre tyskere som er naturlige og etablerte konkurrenter
Løpende utvikling
Noen vil savne Toyota Auris i denne testen.
Den er en naturlig makker til de fire testbilene, men vi valgte den bort denne gang fordi en «ny» utgave er på vei, det vil si at den kommer med ansiktsløfting i løpet av noen få uker.
Det samme valget kunne vi gjort når det gjelder Ford Focus, for i denne testen kjører vi første generasjon av ECOnetic-utgaven, mens generasjon to er på vei inn på det norske markedet i disse dager.
Det er en markert forskjell i utslippstallene på de to ECOnetic-utgavene, for vår testbil har et CO2-tall på 114 g/km, mens nykommeren kan vise til 99 g/km, noe som også gir seg utslag på prisen i form av lavere avgift.
Da vi testet gammel mot ny Golf (det vil si generasjon 5 mot 6) i Bil nr 1/2009, skrev vi at «Golf i ny drakt har løftet seg med hensyn til sikkerhet, komfort og utstyr, og har sånn sett tatt igjen forspranget som mange av konkurrentene har skaffet seg gjennom nye utgaver i løpet av Golfens femte generasjon».
Det samme kan vi nå si om Astra, den har tatt igjen forspranget til konkurrentene.
I øyeblikket, inntil for eksempel den nye Ford Focus er på plass, setter den en ny standard i kompaktklassen når det gjelder kvalitetspreg, utstyrsmuligheter og pakkeløsninger.