-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Avisbud med firmabil
I min ungdom var det vanlig å gå med avisen for å spare til sykkel eller moped. Tidene endrer seg. Nå lokkes budene med tilbud om firmabil.

Går nye veier
Nå tilbyr Edda Distribusjon region Vestfold, som de første i landet, firmabil til sine avisbud. Forresten er ikke en gang navnet det samme lenger, nå kalles de ikke bud, men distributører. Et særdeles stramt arbeidsmarked og hard kamp om arbeidskraft gjør at distribusjonsselskapet nå frister med splitter nye firmabiler.
Distributørene tilbys hver sin nye firmabil som de disponerer hele døgnet. I første omgang har Edda Distribusjon region Vestfold gått til anskaffelse av et 60-talls biler gjennom biladministrasjonsselskapet LeasePlan.
Bilene skal brukes i et begrenset geografisk område i og rundt Tønsberg og prosjektet skjer i nært samarbeid med distriktets største avis Tønsbergs Blad. Budene har frem til i dag kjørt private biler i jobb.
Først i Norge?
- Dette er etter det vi kjenner til første gang distributørene tilbys firmabiler, uttaler direktør Pål W. Olsen i Edda Distribusjon. Han forteller at det har vist seg å være svært vanskelig å få tak i distributører, og det er årsaken til at de nå går nye veier.
- Det er et prøveprosjekt for deler av Vestfold. Dersom det er vellykket vil vi vurdere å utvide ordningen til andre deler av landet. Hver dag har vi 1100 distributører på veien som deler ut ca. 300 000 aviser. I tillegg kommer magasiner, bøker, reklame og andre medieprodukter, sier Olsen.