-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Anti-Pebble: Woodward Dream Cruise
Jeg er stygt redd det vil komme en og annen nyhet fra silkeplenen på Pebble Beach denne helgen. Hele bilbransjens glitterati kommer til å befinne seg der, så før vi blir overkjørt av spit-and-polish gjengen, la oss minne om den sosialdemokratiske versjonen: Woodward Dream Cruise ned mot Detroit også denne helgen.
(Hr. redaktør, var denne setningen lang nok?)
Nå er det dessverre slik at endel bilfabrikker har begynt å bruke Pebble Beach til lanseringer. For eksempel skal Saabaru 9-2 vises der, og vår gode venn Per Selvaag har bidratt sterkt til linjene på en konsept-Lincoln som får sin premiere der. Så vi må jo følge litt med fra den gressplenen også.
Men heldigvis begynner asfalten ned mot Detroit å få sin egen status, også blant de store nå. I fjor kjørte Rich Wagoner, dagens GM-sjef, prototypen på Chevrolet SSR der, og Chrysler-toppene har begynt å vise den lokale black-topen stadig større oppmerksomhet. Ford har fremdeles en kjedelig hang til å blande seg med dem som alle har en tannbørste, ekstra myk, på innerlommen (til å fjerne en mygg med, dersom den skulle ha smeltet mot den blanke lakken på de statiske bilene i solsteiken) – ikke minst fordi 100-åringen er et av de featured marques der i år. Og fordi de skal la utvalgte media få prøve GT på Laguna Seca.
Men også Ford er nok i ferd med å oppdage at det gir større street-cred å være på Woodward, og det er tross der bilene deres skal i siste instans. Bob Lutz – en av de hippeste (og aller eldste) GM-toppene er en av dem som helst ville vært begge steder samtidig – på Pebble Beach, for derfra kommer one-linerne hans rett i avisene, og på Woodward, for han er også egentlig en cruiser.
Men, som sagt, før det striglede miljøet overtar helgen vår: bruk en stund og drøm deg til Woodward herfra: www.woodwarddreamcruise.com/2003