-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Chrysler 300C fra Europa
Da BilNorges Knut Moberg nylig besøkte Magna Steyr, la han merke til at det fantes et forbausende antall Chrysler 300C-komponenter omkring. Ikke merkelig, nå har man gjort kjent at Chrysler 300C skal produseres i Europa.
300C er blitt en utvilsom suksess hjemme, og siden Ontario-fabrikken er den eneste som leverer i dag, og siden den også snart skal begynne å bygge Charger, blir produksjonen av de som skal på det økende europeiske markedet lagt lokalt.
Det er ikke sagt noe om volumet, men Chrysler har tidligere sagt at de sikter mot 1 prosent markedsandel i Europa, opp fra dagens ca. 0,7 prosent. Det har også vært antydet at man regner med 8.000 300C-salg i Europa neste år, og dette volumet ligger nok på innsiden av Magna Steyrs muligheter.
Derimot er det sagt at alle mulige varianter av 300C skal settes sammen i Graz. Sedan og stasjonsvogn, i kjøkkeninngang-utgave eller i den ildsprutende SRT-8 utgaven, med rattet på høyre eller venstre side, sågar i flere forskjellige farger.
Ting kan derfor tyde på at også andre markeder skal betjenes herfra. Først og fremst alle de høyrerattede markedene, inklusive Japan, men sannsynligvis ligger også for eksempel Russland inne i planene.
Denne modellen er en utvilsom suksess. 105.000 er solgt så langt i Nord Amerika. På den annen side er også Magna en suksess. Canadisk firma med ca. 81.000 ansatte i 217 produksjonsenheter og 49 utviklingsenheter plassert i 22 forskjellige land rundt omkring på kloden.