-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fremtiden er elektrisk, også for campere
Mercedes er godt i gang med å elektrifisere hele modellporteføljen. Selvsagt skal det også gjelde for bobiler.
Som Volkswagen har sin California-familie, har Mercedes en bobilfamilie med betegnelse Marco Polo. I tillegg samarbeider de tett med spesialfirmaer i campingindustrien verden rundt.
Selvsagt har interessen for elbiler også våknet i bobilverdenen, og nå er første produkt klart for lansering.
Den kompakte bobilen med betegnelse eCamper er utviklet av sveitsiske Sortimo Walter Rüegg PLC basert på Mercedes EQV. Den har både sengeplass og kjøkkenavdeling.
– Bobilmarkedet er strategisk viktig for oss. Vi ønsker å vokse videre her samtidig som vi inntar en pionerrolle når det gjelder biler uten lokale utslipp, sier Klaus Rehkugler, salgs- og markedsansvarlig for Mercedes-Benz Vans.
Mercedes EQV er blant de aller første elbiler i sitt segment og er allerede på markedet. Den leveres med to alternative batteripakker – den største, EQV 300 på 90 kWt gir en rekkevidde på inntil 363 km mens den minste, EQV 250 på 60 kWt skal holde til en distanse på inntil 236 km.
Som V-Klasse kan også den elektriske utgaven leveres i to lengder på henholdsvis 514 og 537 centimeter.
På en hurtigladestasjon kan batteriene på EQV 300 under optimale forhold fylles fra ti til 80 prosent i løpet av 45 minutter. Skal du Europa på langs eller tvers må du altså beregne ekstra god tid.
Settet Sortimo tilbyr kan kjøpes helt eller delvis. Det inkluderer et pop-up tak med seng og en multifunksjons-boks med seng og kjøkken plassert i bilens bagasjerom.
Kjøkkenet benytter et skuffesystem og inneholder vask, to-rings gasskomfyr, kjøleboks og skuffer for service og bestikk.
Sengesystemet er installert over kjøkkenet og kan felles ut til hele bilens bredde. Når sengen ikke er i bruk kan baksetene brukes som normalt.
Elementene i campingutrustning er svært lette, noe som er spesielt viktig for å unngå unødvendig tap av rekkevidde i en elbil.
Sortimo kan også installere to solcellepaneler med total effekt på 400 watt som lader startbatteriet og batteriet som brukes til bobilfunksjoner.
Andre detaljer i eCamper er sotede sideruter, innendørs belysning, USB-porter og dreibare forseter.