-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Mest fornøyd med Toyota
Bilforhandlere scorer meget høyt i årets undersøkelse Norsk Kundebarometer fra Handelshøyskolen BI. Toyota har de aller mest fornøyde kundene.

Det er Haugen Bok som har de aller mest fornøyde kundene, men hele fire bilmerker er inne på Topp10-listen blant Norges beste bedrifter når det gjelder kundetilfredshet.
BMW er nest beste bilmerke, men Flytoget presser seg i mellom dem og Toyota slik at de havner på fjerdeplass.
Nummer fem på listen er Finn.no foran nok et bilmerke – nemlig Volvo som tar sjetteplassen. Deretter følger Komplett.no og Apotek 1 før Skoda som er fjerde beste bilmerke og nummer ni totalt.
Mercedes er så vidt utenfor Topp10 på 11. plass, tre plasser foran Audi. Så følger Mazda på 18. plass og Volkswagen på 20.
Som en kuriositet kan vi nevne at alle nevnte bilmerker scorer høyere enn Vinmonopolet og forsikringsgiganten If.
Beste bensinstasjonskjede Esso befinner seg på 55. plass, to plasser bak Nissan og én plass for Peugeot. Enda mer beskjedne er plasseringen til Ford (62) som kommer dårligst ut blant bilmerkene i undersøkelsen.
At bil scorer bra i undersøkelsen skyldes neppe ene og alene selgerstaben i bilbransjen. Vel så viktig er nok personellet på verkstedet som sørger for at problemer fikses raskt og mest mulig smertefritt.