-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ford US avventer småbil
Den amerikanske Ford-sjefen, Mark Fields holdt nylig en pressekonferanse. Der sa han at de vurderte å lansere en ny småbil, og at de hadde brukt for lang tid til å innse at markedet for SUVer og pickuper stagnerte.

Det såkalte B-segmentet, hvor bl.a. Toyota Yaris og Chevrolet Aveo inngår, er forventet å nå rundt 600.000 enheter innen utgangen av dette desenniet. Selv om Ford har biler i kategorien både i Syd-Amerika og Europa, har de ingen modell på USA-markedet.
Planen var å starte salget av en strippet utgave av EcoSport (bildet), en populær kompakt-SUV (bildet) basert på Fiesta-plattformen i bl.a. Mexico, men dette er foreløpig lagt på is. Nå sier Fields at Ford trenger en unik bil for å oppnå suksess i Statene, ikke bare en hvilken som helst ribbet småbil.
Etterspørselen etter drivstoffgjerrige småbiler vil stige i takt med økte oljepriser og oppveksten av såkalte millenials, prediket Fields. Den oppvoksende generasjonen ser etter noe annet enn de store SUVene og minivanene foreldrene kjører rundt i.
Selv om Fields ikke ville røpe detaljer, innrømmet han at Ford US snart vil rulle ut nye modeller, inkludert en drivstoffgjerrig småbil og en ny generasjon Focus. I USA selges fortsatt den gamle Focusen som har vært på markedet siden 1999.
Treg på avtrekkeren
En annen toppsjef hos Ford innrømmet også nylig at merket var tatt på sengen med hensyn til hvor raskt kundene deres ville vende ryggen til store, bensinslukende SUVer og trucker.
Det skjedde raskt noe med mentaliteten til folk da bensinprisene passerte 3 dollar pr gallon etter at orkanen Katrina traff New Orleans i fjor. Prisene har nesten vært på samme nivå nå i sommer, og det har fått amerikanere til å avblåse eller utsette sitt neste bilkjøp og heller vurdere å anskaffe en mindre bil.
Ford sliter tungt økonomisk og har i løpet av årets seks første måneder tapt 1,45 milliarder dollar. Innen 2012 ønsker de å kvitte seg med 25.000 til 30.000 medarbeidere og stenge 14 fabrikker. De vurderer også å kvitte seg med Jaguar, som er et av de store pengeslukene.