-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny kvalitetsalarm hos US-Ford
Da Nick Scheele overtok som driftsjef for hele Fords globale operasjon, sa han at kvalitetsforbedring var et av de mest kritiske målene i den nye snuoperasjonen. Nå fikk han et nytt eksempel på hvorfor: en ny 2002-modell må inn og fikses.
Dem var det 804 av, mens de 374 som allerede var ute hos kundene også må tilbake, tvert. Problemer med bakakselen, og her er det ikke bare snakk om å etterse et feste eller bytte et lager, nei her må hele bakakselen ut og byttes med en ny. Problemer med det støpte diff-huset, later til å være forklaringen. Det betyr store glipp i kvalitetskontrollen igjen – både hos leverandør og hos kunde (Ford).
Som vanlig er det ganske dramatisk beskrivelse av hvordan det kan oppstå et problem, og som vanlig vil det kunne skje under ganske dramatiske øvelser. For det første må du ha masse last. For det andre må du stå på et lav-friksjons underlag. For det tredje må du akselerere slik at bakhjulene virkelig spinner. Når de da endelig er kommet seg bort på fast underlag og får et grep, kan du høre en slite-lyd bakfra som kan indikere et diff-problem. Og dersom ikke det utbedres kan det resultere i at diffen låser seg, hvilket kan resultere i at bilen kjører av veien.
Ford hadde en rekke tilsvarende tilbakekallinger av flunkende nye biler i fjor. Denne nye aksjonen bedrer jo ikke akkurat renommeet.