-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Elgtest felte Hilux
For ti år siden sendte svenske Teknikens Värld Mercedes A-Klasse tilbake til testbenken etter en såkalt elgtest. Nå er det Toyota Hilux som er ille ute.
Hadde det ikke vært for at en dyktig sjåfør reddet situasjonen, ville bilen i følge Teknikens Värld ha tippet rundt. Det var under en test av seks pickuper som alle fremhever sine personbilegenskaper det fatale skjedde. Du kan selv lese historien på http://www.teknikensvarld.se/ hvor det også er publisert en video (SE VIDEO HER).
Teknikens Värld betegner Hilux som livsfarlig og sjefsredaktør Daniel Frodin krever at Toyota tar sitt ansvar og snarest utstyrer Hilux med elektronisk stabilitetskontroll. I tillegg krever han at kunder som allerede har kjøpt en Hilux får slikt utstyr ettermontert.
Uforståelig
Informasjonsdirektør Per Arne Skramstad hos den norske Toyota-importøren har følgende kommentar til BilNorge.no:
Toyota har satt i gang en intern gransking etter at det svenske magasinet Teknikens Värld nesten veltet med en Hilux i en elgtest. Resultatet av granskingen vil foreligge raskt, for de svenske erfaringene rimer ikke med Toyotas egne tester.
Toyota scorer høyt i alle undersøkelser rundt kundetilfredshet og feil på bilene. Derfor reagerte fabrikken momentant på at svenske journalister klarte å få Hilux opp på to hjul i en unnamanøver.
Det har vært gjennomført en serie tester av alle sider ved sikkerheten internt i Toyota. De svenske erfaringene rimer ikke med disse testene, selv om de ble utført på samme måte.
Siden nye Hilux ble lansert i november i 2005, er det ikke meldt om et eneste tilfelle av overrulling i noe land i verden. Derfor mener Toyota at det ikke er noen grunn til engstelse under vanlige kjøreforhold.