-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Trådløs lading av Soul
Hyundai-Kia America har utviklet en effektiv måte å lade elbiler på – uten at de er forbundet med kabel.

Sammen med teknologiselskapet Mojo Mobility og amerikanske myndigheter har Hyundai-Kia America Technical Center (HATCI) gjennomført et treårig forsøk med formål å utvikle trådløs hurtiglading via induksjon.
HATCI og Mojo har utviklet et kompakt ladesystem som kan overføre minst 10 kW til bilen med en effektivitetsgrad på 85 prosent mellom lader og bil. Fem Kia Soul EV ble testet under realistiske dag-til-dag forhold.
Systemet anvender et elektromagnetisk felt for å overføre energi mellom to coiler – en sender på bakken og en mottaker under bilen.
Sjåføren trenger bare å parkere over senderen, så starter ladeprosessen. Systemet er så effektivt at det fungerer selv om bilen ikke står presist over laderen.
– Vi er meget godt fornøyd med dette systemet og hvor effektivt det fungerer, sier William Freels, toppsjef for HATCI.
– Målet var å utvikle trådløs lading som kan brukes i hverdagen av hvem som helst. Denne testflåten med fem Soul viser at det er realiserbart i fremtiden, sier Freels.
Hyundai-Kia sier de ikke har konkrete planer om å lansere induksjonslading i noen av sine eksisterende modeller, men det åpner definitivt for nye muligheter i fremtiden.
Dagens Soul kom på markedet i 2014, så det er neppe lenge til et nytt generasjonsskifte. I tillegg har jo både Hyundai og Kia flere spennende ladbare modeller.