-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Frisk luft fra Morgan
Et prosjekt med betegnelse LIFECar skal få frem en potent, miljøvennlig sportsbil innen drøye to år. Sammen bak utfordringen står britisk industri og en rekke institusjoner.
Det var midt i fellesferien da vi første gang omtalte dette prosjektet her på BilNorge.no. Klikker du deg tilbake til den gang, kan du lese hvilken rolle de forskjellige aktørene skal fylle.
Nå har vi også fått de første skisser på hvordan bilen som skal inneholde den spennende teknologien blir. Basis er en Aero 8 som skal settes sammen av ingeniørene hos Morgan.
Driften besørges av en brenselcelle utviklet av QinetiQ, og den skal ifølge britene skal være langt mer effektiv enn dagens prototyper drevet av brenselceller. Den sentralt plasserte energikilden skal levere strøm til fire separate motorer, en i hvert hjul.
Energikilden skal levere beskjedne 24kW hvilket i følge partnerne er tilstrekkelig til å gi bilen en akseptabel cruising speed. I tillegg til å produsere sin egen energi fra hydrogen, utnytter den også degenerert energi fra oppbremsing og deselerasjon.