-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Gigafactory i produksjon
Denne uka startet Tesla og Panasonic masseproduksjon av de første battericeller ved enorme Gigafactory i Nevada.
Battericellen med betegnelse 2170 er sylindrisk, og er designet av Tesla og Panasonic for å gi den beste ytelsen til den laveste produksjonskostnaden. Formen er ifølge Tesla optimal for både elbiler og energiprodukter.
De nye cellene som nå produseres skal brukes i energilagringsløsningene Tesla Powerwall 2 og Tesla Powerpack 2. Celleproduksjon til den nye bilen, Model 3, begynner i andre kvartal.
– Innen 2018 vil Gigafactory årlig produsere 35 gigawattimer med battericeller, hvilket er nesten like mye som resten av verdens batteriproduksjon til sammen, hevder Tesla i en pressemelding.
Gigafactory bygges ut i faser, og produksjonen starter umiddelbart i de ferdigbygde seksjonene.
Den nåværende bygningen har ifølge Tesla et areal på over 455.000 kvadratmeter areal fordelt over flere etasjer. Likevel er i dag mindre enn en tredel av Gigafactory ferdig bygget. Når den ferdigstilles forventer de at Gigafactory blir den største bygningen i verden i grunnflate!