-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volvo: Brukes etter hensikten
Noen påstår folk kjøper en ladbar hybrid bare fordi den er gunstig i innkjøp. Men Volvo hevder deres biler i stor grad kjøres elektrisk.

Du sparer fort noen hundre tusen i avgifter på å kjøpe en ladbar (plug-in) hybrid fremfor en bil med tilsvarende ytelser fra en forbrenningsmotor.
Kritiske røster hevder kundene bare er ute etter avgiftsfordelene og kjører bilen som en vanlig bensin- eller dieselbil, uten å lade den. Men nå kan Volvo dokumentere at situasjonen er en annen – i alle fall for deres kundegruppe.
Volvo Cars analyser viser at norske Volvo plug-in hybrid-eiere kjører på strøm mer enn 46 prosent av tiden på veien. Nå representerer over halvparten av alle solgte Volvo V60 og 44 prosent av alle solgte Volvo XC90 her i landet plug-in hybrider.
Sikre data
Det er via diagnosesystemet hos Volvo-verkstedene i Norge de får oversikt over kjøremønsteret til plug-in hybrider (Twin Engine).
Undersøkelsene viser at mer enn 46 prosent av tiden kjøres disse Twin Engine-bilene hel-elektrisk. Når batteriene er tomme etter kjøring opp til 50 kilometer på ren elektrisitet, går bilene over i hybrid-modus der blant annet bremseenergi bidrar til lavere forbruk og utslipp.
-2015 har vært året der Volvos plug-in hybrid-teknologi fikk sitt definitive gjennombrudd. Av alle solgte Volvo V60 og Volvo XC90, er nå opp mot 55 prosent en Twin Engine-variant, sier Henrik Schanche, salgsdirektør i Volvo Car Norway.
-Etterspørselen er godt spredt over hele landet, med hovedvekt på de større byene. Fremover kommer Twin Engine til å være en viktig del av Volvo Cars elektrifiseringsstrategi, og i 2019 kommer vi med den første hel-elektriske bilen på vår nye modulære produktplattform, Schanche.
Ladbart i vinden
Helt nye XC90 T8 er en av de reneste og kraftigste 7-seters SUV-ene på markedet, med en effekt tilsvarende 407 hestekrefter og et utslipp på bare 49 g/km CO2 per kilometer ifølge EU-syklusen. Bilen har helelektrisk rekkevidde på 43 km.
2015 er året da salget av ladbare hybrider har eksplodert i Norge, noe som skyldes at stadig flere produsenter nå tilbyr slike biler. Og det vil kommer enda flere i årene fremover.
Ifølge tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken utgjør ladbare hybrider 5,1 % av antall nye biler registrert hittil i år, opp fra 1,2 % i samme periode i fjor.
I samme periode har andelen elbiler økt fra 12,6 til 17,3 prosent, og denne utviklingen fører til nedgang for bensin- og dieselbiler.