-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Sammen om hurtiglading
Mange av de store europeiske bilprodusentene går nå sammen om å bygge et europeisk nettverk av ladestasjoner.
![Sammen om hurtiglading](https://image.bilnorge.no/995732.webp?imageId=995732&width=960&height=496&format=jpg)
I en felles pressemelding sier BMW gruppen, Daimler AG, Ford Motor Company og Volkswagen Gruppen med Audi og Porsche at de skal samarbeide om å bygge et europeisk nettverk av ladestasjoner. Tiltaket er et viktig ledd for å gjøre elbiler akseptable for langt flere brukere enn i dag.
Målet er raskt å bygge et nettverk av ladestasjoner slik at elbilene kan brukes over lange distanser uten rekkeviddeangst.
Stasjonene skal ha en kapasitet på inntil 350 kW som gir vesentlig raskere lading enn dagens kraftigste ladestasjoner.
Oppbyggingen av nettverket skal starte allerede i 2017 da planen er å få på plass rundt 400 ladestasjoner i Europa langs viktige ferdselsårer. Innen 2020 skal tusenvis av stasjoner være på plass, slik at man i praksis kan lade hvor som helst.
– Det skal bli like enkelt å lade en elbil som å tanke en bensin- eller dieselbil, sier bilprodusentene i en uttalelse.
Nettverket skal baseres på CCS standarden som er mest utbredt og som bare utnytter en brøkdel av sitt potensial i dag. Biler som er bygget for denne standarden skal kunne lades på en brøkdel av den tiden de raskeste ladestasjonene bruker i dag.