-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Porsche pluss BlackBerry
Kanskje ikke verdens beste timing. BlackBerrys Porsche-designede smartfon ble lansert samtidig som BlackBerry opplevde en skikkelig meltdown i store deler av verden.
Jeg oppdaget i hvert fall et nytt ord, outage, før jeg oppdaget at BlackBerry hadde fått enda en ny telefon.
Outage betyr åpenbart at nå er noe virkelig ute – for Blackberry som driver sine egne nett, opplevde sammenbrudd i trafikken, først i Europa, så i Midtøsten, Afrika og India før den sykdommen spredte seg over Atlanteren til Sør-Amerika.
Det er forresten derfor denne telefonen er så populær i forretningslivet – på grunn av egne nett er det mye vanskeligere å hacke seg inn på BlackBerry-samtaler og -mail enn på andre.
Det tok flere dager før servicen var gjenopprettet i midten av oktober, og service-leverandøren, RIM - Research in Motion, ba alle brukerne pent om unnskyldning ved å tilby dem en rekke nye apps, helt gratis.
Mulig det trøstet brukerne, men det var nok ikke nok til å berolige aksjonærene som er minst like bekymret for BlackBerrys fremtid som mange er for Nokias. Kanskje hjelper det å tilby noen flunkende nye, lekre telefoner, og i så fall hadde BlackBerry god timing.
De har nemlig kommet opp med sin P 9981, en smart-telefon med de klassiske RIM-kvalitetene. 8 giga internminne, fullt QWERTY-tastatur, HD video og mange andre finesser. Men den største ”bare-må-ha”-faktoren her er Porsche Design.
Smidd stålramme, håndbearbeidet skinn bak, nydelig utformede taster og en berøringsskjerm av eksepsjonell karakter (eller hva det står i pressemeldingen) er med på å gjøre denne til en storartet blanding av både form og funksjon.
Dette er ikke Porsches første telefon, etter at de debuterte med sin egen P 9521 i 2007 har de vært innom mange merker, franske Sagem for eksempel, eller luksusmerket Vertu, men så vidt jeg vet er dette første gang de hjelper BlackBerry.
Porsche Design er nå blitt en del av Porsche-gruppen, men driver sitt designarbeid langt på siden av bilindustrien.