-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Porsche pluss BlackBerry
Kanskje ikke verdens beste timing. BlackBerrys Porsche-designede smartfon ble lansert samtidig som BlackBerry opplevde en skikkelig meltdown i store deler av verden.
Jeg oppdaget i hvert fall et nytt ord, outage, før jeg oppdaget at BlackBerry hadde fått enda en ny telefon.
Outage betyr åpenbart at nå er noe virkelig ute – for Blackberry som driver sine egne nett, opplevde sammenbrudd i trafikken, først i Europa, så i Midtøsten, Afrika og India før den sykdommen spredte seg over Atlanteren til Sør-Amerika.
Det er forresten derfor denne telefonen er så populær i forretningslivet – på grunn av egne nett er det mye vanskeligere å hacke seg inn på BlackBerry-samtaler og -mail enn på andre.
Det tok flere dager før servicen var gjenopprettet i midten av oktober, og service-leverandøren, RIM - Research in Motion, ba alle brukerne pent om unnskyldning ved å tilby dem en rekke nye apps, helt gratis.
Mulig det trøstet brukerne, men det var nok ikke nok til å berolige aksjonærene som er minst like bekymret for BlackBerrys fremtid som mange er for Nokias. Kanskje hjelper det å tilby noen flunkende nye, lekre telefoner, og i så fall hadde BlackBerry god timing.
De har nemlig kommet opp med sin P 9981, en smart-telefon med de klassiske RIM-kvalitetene. 8 giga internminne, fullt QWERTY-tastatur, HD video og mange andre finesser. Men den største ”bare-må-ha”-faktoren her er Porsche Design.
Smidd stålramme, håndbearbeidet skinn bak, nydelig utformede taster og en berøringsskjerm av eksepsjonell karakter (eller hva det står i pressemeldingen) er med på å gjøre denne til en storartet blanding av både form og funksjon.
Dette er ikke Porsches første telefon, etter at de debuterte med sin egen P 9521 i 2007 har de vært innom mange merker, franske Sagem for eksempel, eller luksusmerket Vertu, men så vidt jeg vet er dette første gang de hjelper BlackBerry.
Porsche Design er nå blitt en del av Porsche-gruppen, men driver sitt designarbeid langt på siden av bilindustrien.