-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
SAAB skal doble i USA
Etter at SAAB i midten av 80-årene solgte innpå 50.000 biler årlig i USA gikk det jevnt nedover. Under 20.000 salg har man opplevd, men nå lover importøren en ny vår. Det nye målet ligger på 75-80.000 biler, en dobling av dagens volum. Nye modeller er forklaringen.


Den originale Saab Sonett fra 1956
Den originale Saab Sonett fra 1956
Men Bob Sinclair gjorde mye annet også, i tillegg til å være en menneskelig tornado og dynamo, og noe av det mest inspirerende som har truffet svensk næringsliv noensinne. Aldri kommer jeg til å glemme hans vanvittige hjemmebygg: gamle BSA-rammer med rallytrimmede tresylindrede totakts SAAB-motorer i. BSAAB het det og gikk utrolig fort rett fem. Men svingte som en Atlanterhavsdamper og stoppet aldri.
Hvor var jeg?
Jo, etter Bob Sinclair har SAAB vært langt unna hans salgstall. Men nå, sier dagens Sinclair, Don Chasins, skal det snu. Svenskene skal komme med en nye modell hvert år de neste fem årene og det skal for hans organisasjon meget nærmere 100.000 tallet.
Med i denne modellblitzen regner han åpenbart ikke face-lifted 9-5 som er rett rundt hjørnet. Kampansjen starter med den nye 9-3 neste år, men atskillig flere karosseri- og utstyrs-varianter enn dagens. Ingen ønsker å snakke for høyt om at dette er bygget på et Epsilon chassis – et av GMs (Opels) nye globale fellesnevnere.
Det blir snakket mye om SAABs nye designprofil. Det første signalet på hva det vil dreie seg om får vi i Frankfurt. Der skal Trollhättan dukke opp med en konseptbil. Hva den skal illustrere aner vi foreløpig ikke, men det har lenge vært antydet at de tenker på å bringe Sonett tilbake. Einar Hareide tegnet en slik for oss da han fremdeles var designsjef hos SAAB. Blir den like lekker som hans, blir Frankfurt en god utstilling.