-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Diesel-boxer fra Subaru
Når Subaru en gang kommer med en diesel, vil det bli en boxermotor. Denne motortypen kan for øvrig feire 40 års hos Subaru nå.

Vi snakket om at Subaru manglet dieselmotorer, men at de var på vei. Og selvfølgelig blir det boxermotorer, sa fabrikkens mann. Noe annet tåler ikke Subaru.
Det i seg selv er såpass enestående at jeg begynte å sjekke litt om Subarus motorer, og fant ut at det var et 40-års jubileum jeg hadde glemt å gratulere med.
Subarus boxer-oppskrift, der stemplene ligger vannrett, som en V-motor som er brettet helt opp, ble lansert i 1966. Den fylte med andre ord 40 år i fjor.
Den første motoren var fire-sylindret på 1 liter og ble ansett som ganske underlig. Volkswagen var jo i ferd med å avvikle sitt boxer-engasjement.
I begynnelsene drev motorene bare forhjulene, men det varte ikke mange år før Leone kom med firehjulsdrift og 1,4-liters motor. Med drift på alle hjulene ble plutselig bokseroppskriften og nord-syd-gearkassen ganske logisk igjen, hele lay-outen kunne gjøres ganske symmetrisk.
Motoren vokste, ikke bare til 1,8 liter men også til overliggende kammer og turboer før den i 1987 også kom i en seks-sylindret utgave. 3,3 liter er vel det største denne har vært fremstilt som, i SVX-coupéen.
Subaru fortjener masse applaus fordi de har klart å overleve med noe så sært i så mange år, og fordi de fremdeles ikke later til bøye seg for det uniformerte flertallet.
Sannheten er vel imidlertid at mens vi fremdeles var litt opptatt av hvor mange sylindere som lå der og hvilken retning de var orientert i og hvor fort stemplene beveger seg inni dem, er det i dag svært få som er interessert i slike detaljer i det hele tatt. Og dermed kan Subaru få fortsette å gjøre en eksentrisk, men meget god, jobb.