-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tokyo-messe som opplevelse
På bilutstillingen i Tokyo har det også hatt noe de kaller Smart Mobility City de siste tre gangene. Den er interaktiv, for å si det mildt.
En ting er 6000 kvadratmeter på et tak der en rekke av bilenes assistentsystemer kan demonstreres live. Eller der man kan vise frem moro som enda ikke er i katalogen. Som fjernstyring av biler inn i garasjen, for eksempel.
En annen ting er enda flere innendørs kvadratmeter der man har alt fra demonstrasjon av mini-transportører (opp til Twizy-størrelse og ned til mikro-Segway-typer) til store avdelinger der unger kan bygge biler med el-motorer, eller lage lekre karosseriforslag i leire.
Samtidig er det rekker av utstillinger som skal vise en mulig transport-verden langt inn i fremtiden, men denne gangen var faktisk det meste konsentrert på hva som skal gjøres i forbindelse med Olympiaden der i byen om fem år.
Her traff man selvfølgelig mange andre enn de som viste kjøretøyer inne i de store hallene. De som jobber med netting av biler, for eksempel, de som jobber med hydrogen – fra produksjon til distribusjon, og de som bare tenker fremover, helt abstrakt.
Noe som var et overordnet tema, var symbiosen mellom forskjellige transportformer, tog, buss og bil for eksempel, eller hvordan energi, informasjon og underholdning smelter i hverandre.
Men det spørs om ikke alle ungene ga blaffen i akkurat de elementene. De gledet seg nok mer over den lille elbilen de hadde bygd selv, eller det karosseriet de hadde modellert under kyndig veiledning.