-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ego fra VW
Invitasjon fra VW til å se el-bil i begynnelsen av september. Gjesp. Inntil det plutselig blir klart at her er det en skikkelig ego-trip på gang.
Først var jeg litt spent på hva dette dreide seg om, så vi sa ja takk uten å ane hva vi egentlig skulle få se. Så dukket gårsdagens bilder av den nye Up opp, og plutselig ble det ikke SÅ spennende med en tur til Berlin.
En elektrisk UP, gjesp.
Men så kommer dagens Financial Times med en ganske stor nyhet om et ganske lite produkt.
På en eller annen måte har de fått VWs utviklingssjef, Jürgen Leopold, til å fortelle om den store lille nyheten de skal ha på Frankfurt-utstillingen: en en-persons transportinnretning, el-drevet og fyrt opp med grønn strøm.
Noen flere detaljer er ikke kjent, men for det første kan vi slå fast at dette blir enda mindre enn de forskjellige firedørs urban-bilene Audi skal presentere der.
For det andre er det nok ikke noe i nærheten av de mikrobilene VW har lekt seg med de siste årene, blant annet den som Styreformann Ferdinand Piëch kjørte fra Wolfsburg til Hamburg i 2002 (bildet). Den var riktignok minimal, men tross alt en to-seter.
LES OGSÅ: VWs tandem
Og for det tredje at det er denne som skal bli gjenstand for vår oppmerksomhet i Berlin om to uker.
Og ingen hadde ønsket at det skulle blitt kjent.
LES OGSÅ: Hovfaret 17b, 3. etasje takk
Vi aner ikke hva dette dreier seg om, men kan sikkert regne med at det blir noe mer troverdig enn en gammel Peel p50, eller en Sinclair C5 eller en Brütsch Mopetta eller en av de andre, lett eksentriske, enseterne vi har sett de siste 50 årene.
LES OGSÅ: Sinclair på hjul igjen
Så primitivt som en Segway blir det nok heller ikke, så dersom jeg skal gjette vil det bli noe som likner på de små Pod’ene General Motors viste på verdensutstillingen i Shanghai.
Men, som sagt, aner ikke – men et Berlin-besøk er plutselig noe å se frem til igjen. Hvis de ikke har utstyrt dagen med alle mulige slags release-datoer kan du lese, og se, alt om en skikkelig VW-nyhet på disse sidene den 5. september.
Imens kan du hygge deg med bilder av hva det nok ikke kommer til å bli.