-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ego fra VW
Invitasjon fra VW til å se el-bil i begynnelsen av september. Gjesp. Inntil det plutselig blir klart at her er det en skikkelig ego-trip på gang.
Først var jeg litt spent på hva dette dreide seg om, så vi sa ja takk uten å ane hva vi egentlig skulle få se. Så dukket gårsdagens bilder av den nye Up opp, og plutselig ble det ikke SÅ spennende med en tur til Berlin.
En elektrisk UP, gjesp.
Men så kommer dagens Financial Times med en ganske stor nyhet om et ganske lite produkt.
På en eller annen måte har de fått VWs utviklingssjef, Jürgen Leopold, til å fortelle om den store lille nyheten de skal ha på Frankfurt-utstillingen: en en-persons transportinnretning, el-drevet og fyrt opp med grønn strøm.
Noen flere detaljer er ikke kjent, men for det første kan vi slå fast at dette blir enda mindre enn de forskjellige firedørs urban-bilene Audi skal presentere der.
For det andre er det nok ikke noe i nærheten av de mikrobilene VW har lekt seg med de siste årene, blant annet den som Styreformann Ferdinand Piëch kjørte fra Wolfsburg til Hamburg i 2002 (bildet). Den var riktignok minimal, men tross alt en to-seter.
LES OGSÅ: VWs tandem
Og for det tredje at det er denne som skal bli gjenstand for vår oppmerksomhet i Berlin om to uker.
Og ingen hadde ønsket at det skulle blitt kjent.
LES OGSÅ: Hovfaret 17b, 3. etasje takk
Vi aner ikke hva dette dreier seg om, men kan sikkert regne med at det blir noe mer troverdig enn en gammel Peel p50, eller en Sinclair C5 eller en Brütsch Mopetta eller en av de andre, lett eksentriske, enseterne vi har sett de siste 50 årene.
LES OGSÅ: Sinclair på hjul igjen
Så primitivt som en Segway blir det nok heller ikke, så dersom jeg skal gjette vil det bli noe som likner på de små Pod’ene General Motors viste på verdensutstillingen i Shanghai.
Men, som sagt, aner ikke – men et Berlin-besøk er plutselig noe å se frem til igjen. Hvis de ikke har utstyrt dagen med alle mulige slags release-datoer kan du lese, og se, alt om en skikkelig VW-nyhet på disse sidene den 5. september.
Imens kan du hygge deg med bilder av hva det nok ikke kommer til å bli.