-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Autonomy fikk premie
Man har nettopp fullført en Motor-konferanse i Stuttgart. Der ble GMs Autonomy-konsept tildelt prisen for Engine of the Year. Motor, i dette tilfelle, vil si en attraktiv pakke med brenselceller og drivenheter på et stort rullebrett

41 fagjournalister danner en jury i noe som deler ut denne motor-byggernes Oscar og i år var et altså noe som egentlig ikke er en motor, men som er et helt system, som fikk prisen. Det som i første rekke er spennende med dette konseptet er ikke brenselcellene, de kjenner vi fra mange kanter nå, men hvordan det hele er pakket og bestyres av et meget avansert kontroll-system.
Akkurat der kunne nok GM vært litt flinkere med kreditten, det hele er løftet direkte fra den prototypen Bertone viste i fjor som SKF hadde vært sterkt medvirkende til. Filo het den, det betyr tråd eller ledning, for å illustrere hvordan kontrollen av denne bilen skjedde. SKF hadde vært sterkt inne i bildet for å utvikle systemer som eliminerte enhver fast forbindelse mellom fører og motor, styring eller bremser. Alle beskjeder gikk som elektriske impulser gjennom ledninger.
Så bortsett fra brenselcellene er både Filo, og årets Bertone/SAAB Novanta like avanserte i kommando-avdelingen, som Autonomy. At de også ser litt bedre ut er jo ikke så rart, Autonomy skal jo foreløpig ikke se ut som annet enn en potensiell karosseribærer.