-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Bil foran tog, fly, båt, buss
Kanskje ikke noen bombe, men alltid morsomt å få det bekreftet. Thalys, selskapet på kontinentet som bestyrer lyntogene i Nederland, Frankrike og Tyskland, gjorde en undersøkelse. Svaret var at på alle turer over 250 km foretrakk europeerne bilen.

Av alle spurte hadde 72% tatt minst en tur på til sammen 500 km eller mer (tur/retur) det siste året. 11 prosent så mange som mellom 6 og 10 slike turer. I snitt blir det 4,3 slike reiser pr utspurt og av disse ble 58% foretatt i egen bil. 34% fløy og bare 23% tok toget.
Grunnen til at man valgte bilen var heller ingen bombe. Komfort, fleksibilitet og punktlighet var hovedargumentene. Kostnader ble overhodet ikke nevnt, men alle regnet nok med at tog var mer miljøvennlig enn bil.
For Thalys er resultatet heller ikke uventet. Tog er enda ikke blitt en del av den europeiske mentaliteten sier de. Europeerne er glade i togene sine, men de blir ikke oppfattet som praktiske. Men de lover at kunde-service avdeling og de som driver med produktutvikling fortsatt skal jobbe hardt for å øke fra de 23 prosentene sine.