-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bil foran tog, fly, båt, buss
Kanskje ikke noen bombe, men alltid morsomt å få det bekreftet. Thalys, selskapet på kontinentet som bestyrer lyntogene i Nederland, Frankrike og Tyskland, gjorde en undersøkelse. Svaret var at på alle turer over 250 km foretrakk europeerne bilen.

Av alle spurte hadde 72% tatt minst en tur på til sammen 500 km eller mer (tur/retur) det siste året. 11 prosent så mange som mellom 6 og 10 slike turer. I snitt blir det 4,3 slike reiser pr utspurt og av disse ble 58% foretatt i egen bil. 34% fløy og bare 23% tok toget.
Grunnen til at man valgte bilen var heller ingen bombe. Komfort, fleksibilitet og punktlighet var hovedargumentene. Kostnader ble overhodet ikke nevnt, men alle regnet nok med at tog var mer miljøvennlig enn bil.
For Thalys er resultatet heller ikke uventet. Tog er enda ikke blitt en del av den europeiske mentaliteten sier de. Europeerne er glade i togene sine, men de blir ikke oppfattet som praktiske. Men de lover at kunde-service avdeling og de som driver med produktutvikling fortsatt skal jobbe hardt for å øke fra de 23 prosentene sine.