-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Du store kineser
Også de kinesiske bilfabrikkene registrerer merkelige modellnavn for å ha et utvalg å ta av når de en gang skal ut og eksportere. Her er noen av de ferskeste.

Det er ikke alle kinesiske fabrikker som er veldig aktive når det gjelder å registrere varemerker. Men noen er flinke, både til å samle en lang, lang rekke og til å bruke litt fantasi.
Cowin og Fino er for eksempel to typisk maskinkonstruerte navn som kunne ha kommet hvor-som-helst fra. Men her kommer de altså fra storprodusenten Chery. De har også med en som kaller seg Fulwin – jeg syns den høres ganske billig ut dersom du hadde funnet den på Polet.
Great Wall er også en av dem som er mangfoldige. De har jo eksportert noen av sine 4x4 SUVer til Europa en stund allerede, så de kjenner vel til noe av det som trengs på våre markeder.
Coolbear eller Voleex, for eksempel. Og hvorfor får jeg noen halvreligiøse assosiasjoner når jeg hører om Halal-modellen?
Men det er også andre kinesiske fabrikker som dukker opp med små perler innimellom. Maxus fra SAIC er et eksempel, og det hadde vært gøy å vite hvor Tunland ligger. Foton vet det.
Dessuten virker det som om BYD, den avdelingen som samarbeider med Daimler, jobber med en hel familie biler når de lanserer trioen Denza, Denzar og Dienza.
Vær så god: her har du noe av det som (kanskje) kommer fra Kina fremover.
CHERY
- A113
- A316
- A320
- Cielo
- Cowin
- Dolphin
- Eastar
- Face
- Fino
- Fulwin
- J1
- J11
- J3
- Karry
- QQ3
- QQ6
- Rely
- Riich
- S18
- Surfer
- Teno
- Tiggo
GREAT WALL
- CB 150
- CO 200
- Coolbear
- FL 130
- GWFlorid
- GWM
- Haval
- HO 240
- PE 130
- SA 220
- SA 230
- Steed
- V 240
- Voleex
- Whingle
- WI 270
- X 240
… og noen kinesiske til:
SAIC
- Maxus
- Roewe
FOTON
- Foton
- Tunland
- View Beiqi
DAIMLER med BYD
- Denza
- Denzar
- Dienza
- Shenzhen