-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Hvor mye bruker klippern din?
I USA er det plutselig kastet et muntert sidelengs blikk på forbruk og eksos. Trim gressklippern og spar 500 millioner liter bensin. Dessuten skal endelig eksosen fra bulldoseren reguleres. Det er med andre ord ikke bare vår skyld!

Amerikanske Briggs & Stratton - som bygger små forbrenningsmotorer, ikke så få av dem driver USAs anslagsvis 66 millioner levende gressklippere - har gått ut med en tune-up oppfordringen nå foran den store klippesesongen: Hvis klipperen ble holdt skikkelig ved like ville man bruke anslagsvis 500 millioner liter bensin mindre til å drive disse, sier B&S.
De føyer til at hver gang du klipper en gjennomsnitts plen med en klipper som er i topp-trim, eliminerer du så mange skadelige eksosrester som en gjennomsnitts bil slipper ut på en 40 km lang kjøretur.
Hva de ikke sier, og det kan man kanskje forstå, er at dersom du går over til el-klipper blir det hele litt mer lydsvakt også.
Samtidig går de amerikanske miljøvernmyndighetene ut med nytt regelverk som slår ned på unødvendig utslipp fra dieseldrevne anleggsmaskiner. I følge disse reglene skal svovel ut av den dieselen som disse – og gårdsredskap inklusive traktorer – bruker innen 2012. Bunnlinjen er at 90 prosent av sot og andre skadelige elementer skal fjernes fra pipa på slikt utstyr om åtte år. Et kost/nytte regnskap EPA har satt opp antyder årlige kostnader over de neste 27 år på 1,5 milliarder dollars, mens det man sparer i helse og miljø (de elementene som kan prises) vil beløpe seg til mellom 16 og 80 milliarder (blant annet avhengig av hvor mye du egentlig er verd).
Svovelfattig- og svovelfri diesel skal fases forsiktig inn fra 2008, og som et bevis på at her tenkes det ganske bredt så er bunkersen til skip og drivstoffet til de store dieseldrevne lokomotivene også med i regelverket.