-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Hvor mye bruker klippern din?
I USA er det plutselig kastet et muntert sidelengs blikk på forbruk og eksos. Trim gressklippern og spar 500 millioner liter bensin. Dessuten skal endelig eksosen fra bulldoseren reguleres. Det er med andre ord ikke bare vår skyld!

Amerikanske Briggs & Stratton - som bygger små forbrenningsmotorer, ikke så få av dem driver USAs anslagsvis 66 millioner levende gressklippere - har gått ut med en tune-up oppfordringen nå foran den store klippesesongen: Hvis klipperen ble holdt skikkelig ved like ville man bruke anslagsvis 500 millioner liter bensin mindre til å drive disse, sier B&S.
De føyer til at hver gang du klipper en gjennomsnitts plen med en klipper som er i topp-trim, eliminerer du så mange skadelige eksosrester som en gjennomsnitts bil slipper ut på en 40 km lang kjøretur.
Hva de ikke sier, og det kan man kanskje forstå, er at dersom du går over til el-klipper blir det hele litt mer lydsvakt også.
Samtidig går de amerikanske miljøvernmyndighetene ut med nytt regelverk som slår ned på unødvendig utslipp fra dieseldrevne anleggsmaskiner. I følge disse reglene skal svovel ut av den dieselen som disse – og gårdsredskap inklusive traktorer – bruker innen 2012. Bunnlinjen er at 90 prosent av sot og andre skadelige elementer skal fjernes fra pipa på slikt utstyr om åtte år. Et kost/nytte regnskap EPA har satt opp antyder årlige kostnader over de neste 27 år på 1,5 milliarder dollars, mens det man sparer i helse og miljø (de elementene som kan prises) vil beløpe seg til mellom 16 og 80 milliarder (blant annet avhengig av hvor mye du egentlig er verd).
Svovelfattig- og svovelfri diesel skal fases forsiktig inn fra 2008, og som et bevis på at her tenkes det ganske bredt så er bunkersen til skip og drivstoffet til de store dieseldrevne lokomotivene også med i regelverket.