Ingen kannibalisering hos VW

Dersom dette er riktig, har VW klart å gjennomføre en virkelig strukturert markedsføring og segmentering. Kannibalisering eksisterer ikke hos oss, sier et av styremedlemmene til Frankfurter Allgemeine

Publisert

Kannibalisering er for eksempel når Zafira-salget tar det som egentlig skulle vært Astra-salg. Eller når en Seat kjøpes i stedet for en VW og ikke i stedet for en Ford. Og med stadig mer identiske (i hvert fall i pris og ytelse) produkter fra VW-konsernet er selvfølgelig faren til stede for at kannibalisme er forholdsvis utpreget.

Dr. Robert Büchelhofer, som sitter i konsernutvalget, ble intervjuet av Frankfurter Allgemeine Zeitung i går, i forbindelse med at aksjekursen plutselig har vist en forsiktig, men gledelig, utvikling. ”Kannibalisering som tema eksisterer simpelthen ikke hos oss sa han. Som et slags bevis på det viste han til markedsandelen i Europa som for gruppens merker steg med to prosentenheter fra 1995 til i fjor.

Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no

Powered by Labrador CMS