-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Japansk bruktimport
Hva klager vi over?
Det virker helt utrolig, men i desember ble det importert 50.000 brukte biler til Japan. I hele fjor endte bruktimporten på 586.000 biler. Det er dobbelt så mange som de nye importerte, og er godt over 10% av det totale nybilsalget.

Men det ser i hvert fall ut som at akkurat som her hjemme er det Mercedes som er det mest populære importmerket med nesten 100.000 biler, og BMW på andre plass med 75.000. Amerikanerne er også populære, Chevrolet på topp med 37.000, Ford med 23.000 og Chrysler med 21.000. Men enda mer Honda (fra USA) med 45.000 og Toyota 13.500. Volvo har kjempekred med 26.500 mens Saab nøyer seg med 3.500.
Men det er når spesialitetene dukker opp det begynner å bli morsomt. Alfabetisk:
- Aston Martin: 119
- Autobianchi(!) 268
- Bentley: 535
- Bertone (!): 26
- BMW Alpina: 425
- DeTomaso: 20
- Ferrari: 2036
- Lamborghini: 213
- Lotus: 656
- Maserati: 668
- Morgan: 46
- Porsche: 8901
- Rolls-Royce: 493
Men hvor er de alle sammen? Jeg nekter å tro at alle er bygget om til høyre-ratt, og kan ikke huske sist jeg så en venstrerattet bil i japansk trafikk. Og så mange bilmuseer og private samlinger har de allikevel ikke.