-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kunst fra Rinspeed
Det er mye man kan bruke merkevaren sin til. Dersom du har et navn som superbilbygger, er det sikkert helt naturlig å begynne å pushe kunst.
Noe av det vondeste jeg har smakt innen vin, kommer fra superbil-produsentene. Både Alpina og Brabus har dyttet på meg noe ufattelig, rødfarget, på flaske der egen logo på utsiden vel var ment å være garanti for i hvert fall høy pris. Og dersom du finner en Lambrusco med Ferrari-logo på, så glem det.
Lamborghini lager riktignok en akseptabel vin, men det er Tonino vi snakker om og ikke noe fabrikken har blandet sammen. Og dersom du får en Barolo fra di Montezemolo, så ikke nøl. Men det har ikke noe med Ferrari å gjøre, selv om det er samme familie som Ferrari-sjefen.
Hvilket var en lang innledning for å si at jeg er litt skeptisk til det siste Rinspeed-initiativet. Nå setter han nemlig sammen en grafikkserie for Grafikk- og Bil-entusiaster. Han gjør det sammen med et selskap som heter Cultwork som vet en ting eller to om å pushe kultur til høy pris på nettet.
Når man får høre at her kan du bestille kunsten din på tre forskjellige medier - kunstpapir, lerret eller plexiglass, og at du kan variere størrelsen slik at det passer veggen din perfekt, høres det vel mer ut som glætt interiørdesign enn akkurat kønst?
Men objektene er det ikke noe i veien med. De fem seriene som tilbys i første omgang, er alle sammen motiver med utgangspunkt i en av Rinspeeds konseptbiler, inkludert årets hyggelige lille E2 Fiat 500.
Selvfølgelig fortelles det også om nummererte opplag og om omhyggelig merking – både vannmerking og holografi – for å garantere at dette er eksklusiv kunst, slik at kundene virkelig kan tro at dette er sikre saker.
Og for å understreke hvor utrolig kunstorienterte initiativmakerne er, finnes det sågar noen bilder som er dedikert Futurismens 100-års jubileum. ”Spesielt til punkt 4 og 5 i det Futuristiske Manifest” får vi vite. Forholdsvis pompøst.
Vi blir lovet nye bilder og nye kunstnere i tiden som kommer, men jeg tror nå jeg vil fortsette å lete på veggene i de små galleriene for å se om jeg der kommer over noen nye, spennende bil-relaterte verk. Dette smaker litt for mye av IKEA-plakater, bortsett fra at IKEA-plakatene er vel verd det de koster.