-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Le Mans teknikk til gatebruk
Mercedes-Benz har bedt tyske myndigheter om å endre regelverket for nummerskiltbelysning. Hvorfor? jo, snart er de blitt selvlysende.


Skiltplata til høyre skal danke ut dagens
Skiltplata til høyre skal danke ut dagens
Det er de selvbelysende nummerskiltene bilene blir utstyrt med der. Når mørket faller på og lyktene tennes, fyres samtidig de spesielle nummerskiltene opp. De har en bakgrunn som blir nesten fluorescerende og som fremhever tallene meget godt.
Akkurat som på Le Mans akter nå Mercedes-ingeniørene å bruke en såkalt El-Foil (elektrolumiscens-folie) bak den folien som nummeret er trykket på. I dagslys vil det se ut som en normalt skilt, i mørke eller tåke vil det virke helt selvlysende, med jevnt lys over hele flaten, og faktisk være såpass synbart (uten å blende) at det langt på vei kan erstatte tåkebaklys.
Mercedes tar sikte på å få dette serieklart ganske snart, men for å få bruke det må kravene til glødelamper over skiltet endres. Det er sikkert vanskeligere enn å utvikle den nye teknologien.