Pirelli-kalender klar

For 33. gang presenterer Pirelli et av de sterkeste merkevare-accessoirene i verden: nemlig kalenderen. Samlerobjekt fra før den deles ut til utvalgte forbindelser, og blant de mest begjærte trykksakene på nettauksjoner.

Publisert Sist oppdatert

Pirelli-kalenderen er et samleobjekt med høy verdi. Kanskje ikke sÃ¥ rart?
Pirelli-kalenderen er et samleobjekt med høy verdi. Kanskje ikke så rart?

Fotograferingen er denne gangen ved Patrick Demarchelier, en mann som var hoff-fotograf for Harper’s Bazar i ti år, som har en rekke internasjonale reklamekampanjer på CV’n og som også har begynt å jobbe med TV-spots.

For denne kalenderen jobbet han annerledes. Hvert motiv, tatt opp på location rundt Rio de Janeiro, er fanget med et Polaroid-kamera. Enkelt og greit, men det etterfølgende laboratoriearbeidet er åpenbart omfattende. Meget omfattende. Det er ikke tvil om at teknikken hans virkelig lar Campbell, Hamilton, Fontana, Volodina, Böhm, ’Valentina’ og alle de andre komme til sin rett.

Kalenderen selv er snart helt uten betydning. Det som virkelig er spørsmålet er hvor mye en komplett serie er verd nå.

Powered by Labrador CMS