-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Toyota-deler til de frie
En rekke bilprodusenter kjemper fremdeles for at Gruppeunntaket skal forlenges. Monopolistisk situasjon tror de av en eller annen grunn har muligheter til å overleve. Andre, mer opplyste, ser hva som skjer, og posisjonerer seg deretter. Som Toyota. Nå åpner de sine normale delekanaler for Tysklands frie verksteder.

Detter skjer fordi en rekke bilprodusenter av en eller annen grunn tror at dersom man kjører på originaldel-monopolet, sørger man samtidig for å holde kundene innesperret i egen merkeorganisasjon. <å> Vær så god – fortsett å drømme søtt.
Vi vet at 30% av alle Toyota-kjørere bruker frie verksteder. Der har vi dessverre ingen mulighet til å sikre at de delene som blir brukt holder den nødvendige standard, sier dr. Ronny Müller, som er ettermarkedssjef for Toyota i Tyskland. Og dette er hans begrunnelse for at de nå åpner for at frie verksteder også skal kunne ta del i Toyotas ettermarkeds-tjenester. Og han fortsatte: At vi har så mange som 70% av Toyota-eierne som våre kunder er faktisk en glimrende verdi, og lar seg meget vanskelig forbedre. Så når resten av kundene ikke vil komme til oss, får vi sørge for måter hvormed vi kan komme til dem. Nemlig via de frie verkstedene.
De første forsøkene med noen pilot-verksteder er allerede i gang.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no