-
Billakkerer
Møller Bil Romerike AS
-
Konsernleder
Albjerk Bil AS
-
Daglig leder
Motor Forum AS, Drammen
-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
Ukens hyperbil-kandidat: Kincsem
Du skal være ganske langt inne i hestehistorien for å vite at Kincsem var en ungarsk fullblodshest. Ingen har vunnet så mange løp etter hver andre (54) som hun.
Ikke vet jeg om det heter trav eller galopp det hun holdt på med heller, det eneste jeg vet er at nå skal dette bli navet på en superbil med «zero emissions muligheter».
De innledende informasjonene er ganske kryptiske.
De skriver at som verdens eneste fulldigitaliserte bilprodusent er ungarsk/britiske Kincsem basert på konstruksjonen fra en Formel 1 aktør og at det hele er bygget opp rundt kunstig intelligens og blokk-kjede teknologi.
Investorer tar de forresten bare imot via Sygnum Bank, en sveitsisk institusjon helt basert på digital valuta.
Det eneste som er forholdsvis klart oppe i denne tåken er at Ian Callum er bedt om å stå som sjefsdesigner for bilen.
Callum var og er fortsatt en av verdens beste designere, selv om han ble presset ut av de nye geniene hos Jaguar i fjor (han har noe Aston bak seg også).
Han sier at ikke bare har han fått muligheten til å designe en av verdens vakreste biler, han skal også bygge opp en designavdeling som skal utarbeide et designspråk som skal kunne brukes av en av verdens mest innovative luksusmerkevarer.
Det legges med andre ord opp til litt ambisjoner her.
Men det later til at han ikke blir alene om moroa.
Tibor Bak, mannen som står bak Motors som skal få frem denne bilen, sier at han planlegger å bruke verdens topp-designere for å skape en hel familie av vakre superbiler.
Henvisningen til null-utslipps muligheter betyr vel sannsynligvis at de skal bruke Formel 1-teknologi med et utvidet hybrid-innslag slik at man pusle rundt innenfor Ring 2 med en pasifisert forbrenningsmotor og bare trille fremover på hybrid elektrisitet.
Hvis de dukker opp i innboksen igjen skal jeg si fra.