-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye elbiler i kø hos BMW
BMW er i ferd med å utvikle neste generasjon X1. Mest interessant for Norge er at den også kommer som elbil.
X1 er BMW Norges nest mest solgte SUV etter X3. Nå er utviklingen av tredje generasjon godt i gang med forventet lansering i 2022.
Nykommeren skal dele plattform med nye 1-serie og 2-serie Active Tourer med forhjulsdrift som standard, men vil også tilbys med firehjulsdrift.
Som dagens X1 vil også etterfølgeren lanseres med et utvalg moderne bensin- og dieselmotorer, samt som ladbar hybrid. Men mest spennende sett med norske øyne er nok at den også kommer som elbil – trolig under betegnelsen iX1.
Denne blir en direkte konkurrent til modeller som Volkswagen ID.4 og Skoda Enyaq.
Når iX1 lanseres – trolig i 2023 – blir den innstegsmodell i BMWs elektriske SUV-familie som i tillegg består av iX3 og den kommende flaggskipmodellen iX. Trolig blir den også en indirekte erstatning for i3 som har vært på markedet siden 2013 og snart synger på siste vers.
iX3 har en enkel motor på bakakselen som yter 286 hestekrefter og har et dreiemoment på 400 Newtonmeter. I iX1 vil motoren trolig plasseres på framakselen og klare seg med mindre effekt.
Med en 80 kWt batteripakke har iX3 en oppgitt rekkevidde på hele 458 km, så det blir spennende å se hvilken løsning BMW velger for iX1.
iX1 blir en av totalt syv BMW elbiler som skal på markedet innen 2025. I tillegg til den eksisterende iX3 vet vi at det kommer en i4 og prestisje-SUV-en iX og at det i tillegg kommer elbiler basert på 5- og 7-serien. Vi har også observert en elektrisk 3-serie under testing.
Vår dyktige illustratør gir et forvarsel om hva vi har i vente.