-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mini til Norge i september
Mini har lange tradisjoner å iverata, men New Mini er sterkt preget av det tyske BMW-blodet den har fått injisert. Nykommeren vekker minst like stor oppsikt som den klassiske.


Mini kommer i en rekke spenstige farger
Mini kommer i en rekke spenstige farger
Mini One & Mini Cooper
Det er i første omgang to versjoner som skal selges, Mini One og Mini Cooper. Den heftige Cooper S må du fortsatt vente en stund på. 12 utvalgte BMW-forhandlere skal selge den nye bilen, hvem disse er ser du på det nye nettstedet new-mini.no.
Utseendemessig er de to modellvariantene ganske like, men Cooper-utgaven er tofarget med hvitt eller sort tak og speil. Begge modellene har forkrommet grill og dørhåndtak og Cooper leveres med enten hvite eller forkrommede aluminiumsfelger.
Interiøret i Mini har klare nostalgiske trekk med blant annet et rundt speedometer plassert midt på dashbordet. Men på tross av trekk fra klassikeren er New Mini en topp moderne bil med stor vekt på moderne teknologi og sikkerhet. Store skivebremser med ABS og BMWs patenterte CBC (Cornering Brake Control) sørger for at bilen raskt kan foreta oppbremsinger.
Små, hissige motorer
Mini Cooper er utstyrt med en 1,6-liters 16-ventilers motor som yter 115hk. Det gir en akselerasjon fra 0-100 km/t på 9,2 sekunder og en topphastighet på 200 km/t. Snittforbruket er oppgitt til 6,7 liter/100km.
Til sammenligning utvikler Mini One 90 hester og har en toppfart på 185 km/t. Den klarer 0-100 km/t på 10,9 sekunder og har ifølge BMW et snittforbruk på 6,5 liter/100km.
Begge modellene er i utgangspunktet utstyrt med 15-tommers felger og 175/65-R15 dekk. Dekktrykksensor er standard. Om ønskelig kan bilene utstyres med både 16- og 17-tommers felger som ekstrautstyr.
Din personlige Mini
Det finnes et rikholdig utvalg av ekstrautstyr slik at du kan skreddersy din individuelle Mini etter egne ønsker og behov. Du kan for eksempel velge en sportspakke som inkluderer et heftigere understell med ASC (automatisk stabilitetskontroll), eller komfort- og sikkerhetsutstyr som for eksempel ekstra hodeairbag, elektrisk panorama soltak og kjørecomputer.
I løpet av høsten blir det også mulig å bestille Mini med steptronic gearkasse, xenonlys, multifunksjonsratt, fartsstriper og mye annet.
Til Norge i september
Minis fysiske mål er 3,626 (L) x 1,688 (B) + 1,408m (H) og den har en egenvekt på 1040kg. Du finner Mini hos norske forhandlere i september. Mini One får en listepris på 195.000 kroner mens Mini Cooper koster kr 218.000.