-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Amerikas takløse Astra
Snø utenfor dempet ikke begeistringen for den nye Buick Cascada.
Det er egentlig rart at Buick ventet i 25 år før de åpnet taket igjen. Denne cabrioleten kunne de jo egentlig hatt for flere år siden, Opels Cascada debuterte i Paris i 2012 – og Buicks versjon er helt identisk med den europeiske.
Ikke en gang fronten er endret – heldigvis. Og heller ikke navnet.
Da Buick overtok Insignia og kalte den Regal, og Mokka som de døpte Encore, la de på den obligatoriske fosse-grillen, og de fire tradisjonelle åpningene i panseret. Cascada klarer seg godt uten de detaljene.
Stort potensial
Sannsynligvis er det er levende marked for denne type avslappete kabrioleter uten sportslige ambisjoner og uten noen he-man assosiasjoner. Den åpne Chrysler 200 var jo en slik bil, men den finnes ikke mer.
I USA-versjonen vil denne få en 1,6-liters turbomotor som gir 200 hestekrefter og som faktisk også har en overboost-mulighet. 6-trinns automat og forhjulsdrift og egentlig den komplette Astra-oppskrift som slett ikke er ukjent i USA. Men der heter den Buick Verano.
2+2 og 17 sekunder på å droppe taket vil nok være av større interesse for de potensielle kundene.
Det som er overraskende er at det har tatt så lang tid å hente den til USA. For dette er en av de første bilene som ble utviklet for å bli en del av GMs globale portefølje.
Forseggjort
Men egentlig bør det føyes til at den nye standen Buick har designet og bygget til Detroit-utstillingen i 2015 vekker begeistring.
Stand-utforming har ikke akkurat hatt første prioritet der – men nå har Buick egne designere tegnet et bølgende landskap av spennende vegger og med en fargeskala som virker nesten monokrom, i svart, grått og hvitt.
Men i stedet for å virke kaldt er de organiske formene med på å gi følelse av varme og velkomst.
Standene bilene er montert på har det samme uttrykket, de er vinklet oppover og skaper et liv som ikke har vært der før.
Detroit har i stor grad kunnet oppfattes som en glamorøs parkeringsplass. Det er hyggelig at noen av de virkelig store deltakerne har tatt tak i det.