-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Buicks Camaro
Biler som dette er ikke skapt med tanke på det norske avgiftssystemet. Men amerikanerne elsker dem, og det er lett å forstå.
Avista Concept kaller Buick sin showmobil som debuterer i Detroit – en 2+2 coupé med lekre linjer og rå muskelkraft.
Under panseret sitter en twin turbo V6 som sender 400 hester gjennom en 8-trinns automatkasse til bakhjulene. Magnetic Ride sørger for at kreftene forplantes effektivt ned i bakken ved å analysere veien meter for meter.
Gubbemerke
Buick opererer i dag primært på to markeder – det amerikanske, hvor kundegruppen er i ferd med å dø ut på grunn av høy alder, og det kinesiske, hvor de primært selger rimeligere modeller.
Dette er altså et uvanlig friskt innspill fra et merke som må betegnes som relativt forgubbet.
Om denne bilen realiseres kan nok mye av teknikken overføres fra Cadillac ATS-V – Buick er et av de mange merkene i GM-familien som fortsatt holder hodet over vann. Kanskje kunne en modell som Avista gi dem en vitamininnsprøyting.
Buick minner oss om at de har en stolt tradisjon med muskelbil ved å servere et bildegalleri med gamle klassikere.
Som vanlig når man viser konseptbiler sies det ikke et ord om planlagt produksjon, men om responsen i Detroit blir som ønsket kan det nok ligge muligheter her. Spesielt siden man kan hente en stor del av komponentene fra GMs delereoler.