-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Litt tøffere
Legg til bokstavene GR, og du har Toyotas tøffeste C-HR.
Først publisert i Bladet BilAutofil nummer 6/7-2021.
Med 184 hk fra en to-liter, 225/45 på 19 tommer store felger, Gazoo Racing-emblem godt synlig på hekkluka, svart taktrekk og spesielt tilpassede seter, oser det litt mer sportslighet av C-HR, kompaktbilen Toyota gjerne vil skal framstå som SUV fordi den er 1,56 meter høy og konstruert mer for å sette seg inn enn ned i.
GR-emblemet alene gjør ingen sportsbil ut av C-HR, men de små designgrepene forlenger i det minste livet til en bilmodell som i utgangspunktet er på hell etter seks år og nær 12.000 solgte eksemplarer i Norge.
Så populær har C-HR vært for Toyota, at bare Rav4 og Yaris har solgt bedre i perioden.
Toyota har i C-HRs livssyklus gjort minimale endringer med det spesielle utseendet, og fortsatt er utsikten fra baksetet omtrent som å se ut gjennom skyteskåret på en kanonstilling.
Så GR-pakken gjør bilen først og fremst tøffere for dem som tilbringer tiden bak rattet og i passasjersetet foran.
Med unntak av innstegsmodellpakken, kan C-HR-kjøperne velge mellom 1,8/122 hk og 2,0 liter/184 hk. Jeg er ikke i tvil om motorvalget.
Den største motoren, den er naturligvis hybrid som de fleste andre motorpakker fra Toyota, løfter bilens underholdningsverdi. Men akkurat det ser ikke ut til å bite på C-HR-kundene, som så langt har valgt motor med lommeboka, hvilket betyr at panseret på ni av ti C-HR skjuler den minste kraftpakken.
Tidligere kunne C-HR kjøpes med vanlig bensinmotor og firehjulsdrift. Den kombinasjonen er for lengst historie, og hybrid 4x4-løsning á la Prius eller Rav4 står ikke på C-HR-programmet.
GR-pakken til den minste motoren koster 21.800 kroner og er neppe verdt prisen, mens pristillegget med største motor ikke er høyere enn 11.900 kroner og verdt hver krone.
VI SYNES
GR gjør C-HR tøffere, er verdt pristillegget med den største motoren, men neppe med den minste.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
Motor: | 1987 ccm, R4, bensin |
Effekt/moment: | 152 hk/190 Nm |
Elmotor: | 109 hk |
Samlet effekt: | 184 hk |
Drivlinje: | 1A, CVT |
0-100 km/t: | 8,2 sek |
Toppfart: | 180 km/t |
Forbruk: | 0,52 l/mil |
Energiforbruk: | 45,14 kWt |
CO2/NOx: | 119 g/km - 4,9 mg/km |
Mål LxBxH: | 440/180/156 cm |
Akselavstand: | 264 cm |
Bakkeklaring: | 14,2 cm |
Bagasjerom: | 358 - 1102 liter |
Egenvekt: | 1485 kg |
Tilhengervekt: | 725 kg |
Pris fra: | Kr. 410 600 |
Pris testbil: | Kr. 452 200 |
Garanti: | 5 år/200 000 km |
Miljøklasse: | C |
Euro NCAP | 5 stjerner (2017) |